گروه اقتصادی: وزیر سابق نفت در دولت دهم پس از ماه‌ها سکوت به انتقاد از عملکرد دولت روی آورد و هزینه کرد پول پارس‌جنوبی در دیگر بخش‌ها را خیانت دانست و گفت: عدم‌سرمایه‌گذاری در نفت یک دور باطل کاهش درآمد و کاهش سرمایه‌‌گذاری ایجاد می‌کند.

به گزارش همشهری، اظهار نظر مسعود میرکاظمی مبنی بر هزینه کرد منابع پیش‌بینی شده برای سرمایه‌گذاری در فازهای تشنه نقدینگی پارس‌جنوبی مهر تأییدی بر گزارش‌های نهادهای نظارتی از جمله دیوان محاسبات مجلس، درخصوص اختصاص دادن منابع اوراق مشارکت نفتی جهت جبران کسری بودجه دولت در پرداخت یارانه‌های نقدی به مردم است.

این اظهارنظر تلخ وزیر سابق نفت دولت دهم در حالی بیان می‌شود که در زمان مدیریت وی گفته شد که مدیرعامل پیشین شرکت نفت و گاز پارس به‌دلیل عدم‌تمکین در برابر واریز منابع اوراق مشارکت فازهای پارس‌جنوبی به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها از کار برکنار شده است!به گزارش فارس، سید مسعود میرکاظمی با تأیید نظر منتقدان دوران صدارتش در وزارت نفت مبنی بر افت تولید نفت ایران، اظهار کرد:

‌امروز مجبوریم چندین برابر زمان آغاز تولید نفت در ایران چاه حفر کنیم اما باز هم تولید نفت کشور کمتر از آن زمان است.او یکی از مشکلات عمده نفت را جذب منابع اعلام کرد و گفت:‌ در ۱۰‌ماه نخست سال‌۹۰ تولید نفت دوباره کاهش یافته و از تولید روزانه سال۸۹ قریب به ۲۸‌هزار بشکه کمتر است. میرکاظمی تصریح کرد: یکی از اختلافات جدی بنده با دولت نیز برداشتن درآمدهای نفتی و اختصاص ندادن بودجه مورد نیاز نفت است.

مهر تأیید بر انتقادها از آمار اشتغال

میرکاظمی با اشاره به تفاوت ‌نظرات در دولت درباره اشتغال اظهار داشت: یک بار یکی از اعضای دولت در حال گرفتن آمار از اشتغالی بود که بخش‌های مختلف ایجاد آن‌را تضمین کرده بودند و هریک از بخش‌ها آماری در حد ۱۰۰‌ و ۲۰۰‌هزار اشتغال ارائه می‌کردند؛ نوبت به من که رسید گفتم ۱۵‌هزار و ۶۰۰ شغل ایجاد کردم و اعضای هیأت دولت به این گفته من به‌دلیل پایین بودن آمار خندیدند.

این کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان افزود: من مثلی را تعریف کردم درباره کسی که می‌خواست به حج برود و همه سفارش سوغاتی‌های گران‌قیمت به وی می‌دادند اما یک نفر دو ریال داد و گفت برای من سوت بیاور و حاجی جواب داد از همین الان برو سوت بزن؛ من آماری را ارائه کردم که بتوانم این تعداد کد بیمه جدید را تعهد و ارائه کنم. وزیر سابق نفت اضافه کرد:‌ راه‌اندازی اشتغال با هل دادن دولت و مجلس حل نمی‌شود.

کد خبر 161151
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز