همشهری آنلاین: چین تهدیدهای نظامی رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

چین تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کرد

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در مصاحبه مطبوعاتی گفت: چین تهدید و هر اقدام دیگر اسراییل در کاربرد زور در ارتباط با موضوع هسته ای ایران را برنمی تابد.

' هونگ لی ' با تاکید براینکه موضع چین روشن است، افزود: پکن مخالف کاربرد زور و یا تهدید به استفاده از ابزار نظامی برای حل و فصل مسایل میان دولت ها است.

وی گفت: هر اقدامی در راستای استفاده از زور و قوای نظامی خطر رویارویی را افزایش داده و کل منطقه خاورمیانه را به آتش می کشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین گفت و گو و مذاکره را بهترین راه برای حل موضوع هسته ای ایران دانست.

منابع خبری امروز گزارش دادند، ' وو سیکه ' فرستاده ویژه چین در امور خاورمیانه دیروز به طور جداگانه با معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی دیدار و اهمیت ثبات خاورمیانه را به آنان گوشزد کرده است .

فرستاده ویژه چین تاکید کرد: تاکنون اوضاع جهانی و منطقه ای با تغییرات زیادی مواجه شده است، اما روند صلح و ثبات در خاورمیانه نباید مورد بی توجهی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه چین در بخش دیگری از اظهارات خود به اختلاف های ایران و انگلیس و فرانسه در خصوص بحث نفت اشاره کرد و خواستار آن شد که برای حل مسایل با یکدیگر مذاکره کنند.

هونگ لی همچنین به نشست روز جمعه گذشته سران ایران ، افغانستان و پاکستان اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست هایی که برای پیشبرد صلح و همکاری است از سوی چین مورد استقبال قرار می گیرد.

وی نشست اخیر رهبران سه کشور در اسلام آباد را در راستای تامین منافع مردم منطقه دانست و از آن حمایت کرد.

کد خبر 161115
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز