گروه بورس: معاون بورس اوراق بهادار ضمن موفق ارزیابی کردن عرضه سهام شرکت نفت و گاز پارسیان که روز چهارشنبه در بورس انجام شد، از فروش سهام 3شرکت دیگر تا پایان سال در بورس خبر داد.

بورس

به گزارش همشهری، روز چهارشنبه 10 درصد از سهام شرکت نفت و گاز پارسیان برای نخستین بار روی میز فروش قرار گرفت و سهام این شرکت با استقبال گسترده سهامداران مواجه شد. این بزرگ‌ترین عرضه سهام در سال جدید بود و این شرکت پس از عرضه به جمع 7 شرکت بزرگ بورس تهران پیوست. علی سنگینیان معاون بورس اوراق بهادار تهران در گفت‌وگو با همشهری ضمن موفق ارزیابی کردن عرضه سهام این شرکت در بورس گفت:

ما تا این حد انتظار نداشتیم که عرضه سهام این شرکت با استقبال بازار مواجه شود اما به‌دلیل اینکه این شرکت در صنعت مناسب و سودآوری قرار دارد و همچنین با توجه به سبد سهام خوب این شرکت، سهام نفت و گاز پارسیان با استقبال بی‌سابقه سهامداران مواجه شد. وی تاکید کرد:

پذیرش سهام شرکت نفت و گاز پارسیان کار بسیار دشواری بود و انرژی زیادی از مجموعه بورس تهران گرفت؛ چرا که این شرکت در قالب هلدینگ در بورس تهران پذیرفته شده و باید اطلاعات همه شرکت‌ها شفاف‌سازی‌ و سهام شرکت نیز در قالب شرکت سهامی عام نزد سازمان بورس ثبت می‌شد اما خوشبختانه با همکاری بسیار خوب مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارسیان این شرکت با بیشترین میزان شفافیت اطلاعاتی وارد بورس شد.

وی با بیان اینکه مدیران شرکت نفت و گاز پارسیان به طرز فوق‌العاده‌ای پیگیر کار عرضه سهام بودند، افزود: همکاری مستمری میان سازمان بورس، شرکت نفت و گاز پارسیان و بورس تهران انجام و موجب شد عرضه سهام این شرکت موفق‌ترین عرضه سهام در سال‌جاری باشد.وی افزود: تعدادی از شرکت‌هایی که در سبد سهام این شرکت بودند نیاز به اطلاع رسانی بیشتری داشتند و مدیران شرکت نفت و گاز پارسیان اطلاع‌رسانی کاملی در این زمینه انجام دادند؛ ضمن اینکه مراسم معارفه این شرکت به بازار سرمایه نیز به نحو مطلوبی برگزار شد.

جزئیات عرضه سهام جدید

معاون بورس اوراق بهادار تهران همچنین با بیان اینکه تا پایان سال‌جاری سهام 3 شرکت جدید در بورس عرضه می‌شود، گفت: سهام شرکت کارت اعتباری ایران کیش روز سه‌شنبه هفته جاری در بورس تهران برای نخستین‌بار عرضه خواهد شد و به غیراز این شرکت سهام 2 شرکت دیگر نیز تا پایان سال در بورس تهران فروخته می‌شود.وی با بیان اینکه درصورتی که کار تکمیل اطلاعات شرکت ایران کیش در ابتدای هفته جاری انجام و همه اطلاعات مورد نیاز این شرکت برای عرضه به سازمان بورس ارائه شود، سهام این شرکت روز سه‌شنبه در بورس تهران فروخته خواهد شد، افزود:

در حال حاضر چند شرکت در بورس تهران پذیرفته و چند شرکت نیز در بورس درج شده‌اند؛ از میان این شرکت‌ها شرکت پالایشگاه بندرعباس که مدت زیادی است در بورس پذیرفته شده، همچنان در حال تکمیل اطلاعات است.به گفته وی شرکت بیمه ملت هم در بورس پذیرفته شده و ظرف روز‌های آینده در بورس درج خواهد شد و سهام این شرکت تا پایان سال در بورس تهران عرضه می‌شود.

وی تاکید کرد: شرکت نفت پاسارگاد هم در بورس پذیرفته شده است اما سهامداران عمده این شرکت هنوز تصمیمی برای عرضه سهام این شرکت ندارند اما شرکت نفت جی سهامش تا اواسط اسفند ماه در بورس فروخته خواهد شد.سنگینیان تصریح کرد: نام شرکت نفت جی در تابلوی بورس درج شده است اما به‌دلیل تغییر مدیریتی در این شرکت، قرار شد مهلتی برای عرضه سهام درنظر گرفته شود و نهایتاً سهام این شرکت اسفند ماه در بورس عرضه می‌شود.

معاون بورس اوراق بهادار تهران همچنین درباره پذیرش شرکت‌های جدید در بورس گفت: به غیر از عرضه‌های جدید، 2شرکت جدید هم تا پایان سال در بورس پذیرفته خواهند شد؛ یکی هلدینگ خلیج‌فارس است و دیگری سیمان آبیک که مراحل مقدماتی پذیرش شرکت هلدینگ خلیج‌فارس در بورس انجام شده و در نخستین نشست هیات پذیرش این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت و شرکت سیمان آبیک هم تا پایان سال در بورس پذیرفته خواهد شد.

موفقیت نفت و گاز پارسیان در جذب سهامداران خرد

مرتضی عزیزی مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارسیان هم در گفت‌وگو با سایت اینترنتی بازار و سرمایه گفت: از ابتدای ورود به بورس مایل بودیم سهامداران حقیقی نقش مهمی را به‌خود اختصاص‌دهند، حال این خواسته محقق شده است. وی با بیان اینکه سهامداران خرد مشارکت گسترده‌ای در عرضه اولیه سهام شرکت نفت و گاز پارسیان داشتند، افزود: سهامداران خرد سرمایه‌های اصلی هر شرکتی هستند.

کد خبر 160713
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز