یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

گروه اجتماعی: مدیرکل گلزارها و یادمان‌‏های بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: براساس تفاهم‌‏نامه منعقده بین بنیاد شهید و وزارت کشور، معابر و میادین کشور به تندیس، تصاویر و نام شهدا مزین می‌‏شود.

محمدرضا گروسی، مدیرکل گلزارها و یادمان‌‏های بنیاد شهید و امور ایثارگران، در جمع خبرنگاران، افزود: تفاهم‌‏نامه مذکور حدود یک ماه است که منعقد و برای اجرا به تمام استان‌‏ها ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: نام‌‏گذاری و نصب تصاویر و یا تندیس شهدا در معابر و میادین عمومی کاری بوده که در گذشته نیز انجام می‌شده، ولی خیلی پررنگ مطرح نبوده است.

گروسی افزود: همچنین از سال جاری وزارتخانه‌‏ها می‌‏توانند از محل اعتبارات خود برای ساماندهی گلزار شهدا با بنیاد شهید همکاری کنند.

وی اعلام کرد: تاکنون برای ساماندهی گلزار شهدا، وزارت نفت، نیرو، سازمان اوقاف و امور خیریه همکاری‌‏هایی انجام داده‌‏اند.

مدیرکل گلزارها و یادمان‌‏های بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: 220 هزار مزار شهید در سراسر کشور وجود دارد که 48 هزار و 765 مزار تاکنون در 865 گلزار ساماندهی شده‌‏اند.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری، کف‌‏سازی و تغییر سنگ مزار شهدا و ایجاد نمادهای ایثار و شهادت به پایان خواهد رسید.

مدیرکل گلزارها و یادمان‌‏های بنیاد شهید و امور ایثارگران هزینه ساماندهی هر یک از مزار شهدا را بین 800 هزار تا 5/1 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: اعتبار ساماندهی سال 85 نسبت به سال گذشته صد درصد رشد داشته است.

کد خبر 16056

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز