همشهری آنلاین- ندا شریف: آشنایی با چگونگی چیدمان وسایل دکوری - ۱

آشنایی با چگونگی چیدمان وسایل دکوری

حتما در خانه شما وسایلی هست که به آن‌ها علاقه داشته، دوست دارید آن‌ها را در بهترین جا بگذارید. اگر مایلید بدانید آن‌ها را کجا و چطور قرار دهید که بیش‌تر به چشم آمده و زیباتر به نظر برسند، با ما باشید تا با تکنیک‌های طراحی، چیدمان و نمایش وسایل تزیینی و دکوری آشنا شوید.

برای چیدن وسایل نکات زیر را رعایت کنید:

۱- تقسیم‌بندی وسایل روی میز

روی میز جای مناسبی برای قرار دادن وسایلی مانند کتاب، گل و اشیاء تزیینی است. برای مرتب به نظر رسیدن وسایل و چشم‌نواز بودن آن‌ها، از چند سینی هم شکل و هم رنگ با دکوراسیون استفاده کنید. موارد مشابه را داخل سینی‌های جداگانه قرار دهید. مثلا شمع‌های در اندازه و رنگ‌های مختلف را در یک سینی و ظرف‌های یک جنس یا همرنگ مانند گلدان، کاسه و غیره را داخل سینی دیگر بگذارید.

کتاب‌ها را روی هم گذاشته و چیزهای مورد علاقه و ریز مانند حلزون یا اجسام دریایی را که از کنار ساحل پیدا یا جمع‌آوری کرده‌اید، داخل ظرفی بلور و زیبا روی آخرین کتاب قرار دهید.

دکوراسیون


۲- هنر و اشیاء را با هم تلفیق کنید

برای این منظور یک تابلوی هنری را به فاصله کمی مثلا ۳۰-۲۰ سانتی‌متر بالای کنسول یا میز بلند کنار دیوار وصل تا بتوانید بین آن و وسایل ارتباط چشم‌نوازی ایجاد کنید. برای تکمیل این تاثیر، از وسایل بلند که لبه تابلو را بپوشاند استفاده کنید تا وسایل و اثر هنری منسجم و واحد به نظر برسند.

moreآشنایی با نحوه زدن تابلوها به دیوار

دکوراسیون


۳- اشیاء مشابه را یک‌جا قرار دهید

پخش کردن وسایل در جاهای مختلف یک اتاق، مانع تمرکز و لذت بردن از آن‌ها می‌شود. وسایل هم رنگ، مشابه یا هم‌اندازه و مورد علاقه را برای تاثیر بیش‌تر و جلوگیری از ریخت‌وپاش یک‌جا بگذارید.

۴- استفاده از کتاب به عنوان پایه

از کتاب‌های رنگی با جلدهای زیبا روی طاقچه شومینه به عنوان پایه‌ استفاده کنید و قاب‌عکس یا وسایل تزیینی را روی آن‌ها قرار دهید.

برای زیباتر شدن چیدمان، بعضی از کتاب‌ها را به صورت عمودی کنار هم بگذارید. همین روش را می‌توانید در مورد قفسه‌ها یا میز نیز به کار ببرید.

moreچطور فضای شومینه را با دکوراسیون هماهنگ کنیم؟

moreآشنایی با دکوراسیون فضای بالای شومینه


دکوراسیون


۵- چیدمان متفاوت وسایل

سعی کنید تعداد اشیاء مورد علاقه‌تان فرد باشد. تعداد وسایل فرد نسبت به زوج بیش‌تر به نظر می‌آید.

وسایل را طوری روی طبقات دکور یا قفسه‌ها بچینید که شبیه به یک کار هنری به نظر برسند نه انبار وسایل. برای این منظور سعی کنید ارتفاع وسایل هم‌شکل متفاوت باشد. بین آن‌ها حتما کمی فاصله بگذارید. از طرفی بین شکل‌ها تناوب ایجاد کنید.

دکوراسیون


۶- به حرکت چشم جهت دهید

با استفاده از ارتفاع و اندازه‌های مختلف به حرکت چشم جهت دهید. چشم را به جاهای مورد نظر هدایت و مسیر حرکت چشم را کنترل کنید.

به عنوان نمونه در این اتاق‌نشیمن، با استفاده از یک آینه بلند که تصویر یک در آن در مشخص است، مسیر حرکت چشم از آینه به سمت وسایل روی یک میز قدیمی کشیده می‌شود یعنی دید از آینه به آباژور دارای پایه سنگی و از آن به سینی چای‌خوری دارای ظروف سفید و قهوه‌ای و بلافاصله به شمع‌های ستون‌مانند هدایت می‌شود. چشم به طور اتوماتیک مسیر مشخصی را طی می‌کند. این مسیر را شما باید با طرز درست چیدن وسایل تعیین کنید.

دکوراسیون

http://www.bhg.com

کد خبر 160480
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز