همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از اتمام سهمیه‌ی بنزین 100 تومانی 98درصد از خودروهای شخصی خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد محدودی از خودرو‌های شخصی دارای بنزین 100 تومانی هستند.

جلیل سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر این‌که تنها شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است که کارت‌های سوخت را شارژ می‌کند، شارژ کارت‌های سوخت خودرو‌ها را با بنزین 100 تومانی توسط ستاد حمل‌ونقل و مدیریت سوخت رد کرد و گفت: از زمان اجرای قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها، هیچ کارت سوختی با بنزین 100 تومانی شارژ نشده است.

وی با اشاره به این که حجم بنزین 100 تومانی روند کاهشی دارد، مصرف روزانه این نوع بنزین را نیم میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر حجم بنزین 100 تومانی برای خودروهای شخصی به 100 میلیون لیتر رسیده است.

به گفته‌ی مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، تعداد خودروهای شخصی که دارای بیش از هزار لیتر سهمیه بنزین 100 تومانی در کارت‌های سوخت خود هستند، حدود 30 هزار دستگاه است.

سالاری در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود کارت‌ سوخت خودروهای برخی از ارگان‌ها مانند شهرداری که حاوی بنزین 100 تومانی است، توسط خودروهای دیگر استفاده می‌شود، نیز توضیح داد: کارت‌های سوخت قابلیت استفاده برای سایر خودرو‌های دیگر را دارد و افراد می‌توانند کارت سوخت خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

وی در مورد این‌که سخنگوی ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها اعلام کرده است که در مرحله‌ی دوم اجرای قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها، بنزین تک نرخی عرضه می‌شود، آیا وجود بنزین 100 تومانی مانع از اجرای این تصمیم نمی‌شود؟ گفت: قطعا ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت در این زمینه راهکاری ارائه خواهد داد.

البته مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران یادآور شد که در صورت عرضه‌ی بنزین تک‌نرخی، این بنزین 100 تومانی نیست که مشکل خواهد داشت، بلکه بنزین 400 تومانی است که حجم آن بسیار زیاد است.

کد خبر 160464

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز