در حالی‌که کمتر از 6ماه تا آغاز سی‌امین دوره بازی‌های المپیک در شهر لندن باقی مانده، احسان حدادی، قهرمان پرتاب دیسک آسیا و نفر سوم جهان آهسته و پیوسته برای موفقیت در این بازی‌ها پیش می‌رود. حدادی که مدال بازی‌های المپیک پیش را به علت بدشانسی و مصدومیت از دست داد، این بار قصد کرده به‌گونه‌ای پیش رود که با استفاده از تجربیات گذشته، مدال المپیک لندن را به گردن آویزد.

احسان حدادی

 

  • آقای حدادی، چند وقتی است که از شما خبری نیست. فکر کنم برای تمرین به کیش رفته‌اید.

بله، پس از اینکه مربی‌ام برگشت تصمیم گرفتیم تمرین‌ها را با جدیت شروع کنیم. برای همین با توجه به سرد‌شدن هوای تهران، به کیش آمدیم و مدتی است که اینجا تمرین می‌کنیم. تمرین‌های خوبی هم اینجا داشته‌ایم. ما در آب و هوای خوب کیش حداقل روزی دو بار تمرین می‌کردیم. در تمرین‌های صبح که از ساعت 10 شروع می‌شد، روزانه حداقل 80پرتاب انجام می‌دادم. در تمرین‌های عصر هم که تا ساعت 9شب طول می‌کشید، کارهای بدنسازی را انجام می‌دادیم. البته فشار این تمرین‌ها بسیار بالا بود و ما مجبوریم که با این روش تا المپیک پیش برویم.

  • در المپیک قبلی به‌رغم آمادگی به دلیل مصدومیت به مدال نرسیدی. چه تجربه‌ای برای موفقیت در لندن دارید که به کار می‌برید؟

واقعا آن روزها برای من خیلی تجربه داشت. البته اگر در آن روزها چند پزشک خوب بودند زود مشکل من را می‌فهمیدند، من دچار چنین مسئله‌ای نمی‌شدم، به هرحال اکنون یک پزشک آلمانی کارهای من را چک می‌کند و وضعیتم نسبت به قبل بسیار تغییر کرده. برای تمرین هم سعی می‌کنیم در جاهایی باشیم که کمتر مزاحم ما شوند و فقط تمرین کنیم.

  • برنامه‌هایت برای المپیک چیست؟

به احتمال فراوان در 10رقابت معتبر جایزه بزرگ در اروپا و آسیا باید شرکت کنم و فکر می‌کنم این شرایط به آماده‌سازی‌ من کمک زیادی خواهد کرد. البته چند مرحله اردو در اروپا هم خواهم داشت. امیدوارم در گرفتن ویزا با مشکل مواجه نشوم و بتوانم برنامه‌های خوبی برای المپیک داشته باشم.

کد خبر 160422

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز