بهداد سلیمی، وزنه‌بردار فوق سنگین ایران، شانس نخست کسب مدال طلای المپیک لندن است.

بهداد سلیمی

 او که در 2 سال‌ گذشته همه عنوان‌های نخست دسته فوق‌سنگین آسیایی و جهانی را به‌خود اختصاص داده، آخرین بار در جام جهانی فرانسه توانست مدال طلا به دست بیاورد اما بعد از همین مسابقه‌ها کمرش دچار آسیب‌دیدگی شد؛ البته رفته‌رفته به شرایط ایده‌آل نزدیک می‌شود. سلیمی امیدوار است در المپیک لندن هم بتواند طلا بگیرد؛ اتفاقی که بدون تردید برای او تازه خواهد بود. او در این باره به همشهری می‌گوید: «تمرین می‌کنم تا در المپیک به مرز آمادگی کامل برسم. وزنه‌زدن در المپیک برایم خیلی بااهمیت است.

هیچ‌وقت در رقابت‌های المپیک حضور نداشته ام و این شانس را دارم که در المپیک لندن مسابقه بدهم». سلیمی هرگز نمی‌خواهد فرصت حضور در المپیک را از دست بدهد و می‌خواهد قهرمانی در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی را هم تجربه کند. سلیمی تقریبا تمام رقیبان اصلی خود را در مسابقات فرانسه شکست داده و به‌نظر می‌رسد در المپیک هم به راحتی‌ بتواند مدال طلا کسب کند. بهترین وزنه‌بردار فوق‌سنگین سال 2011 تاکید می‌کند: «درست است که در مسابقات فرانسه بهترین وزنه‌برداران حضور داشتند ولی مطمئن باشید که رقیبانم در المپیک سعی می‌کنند بهتر باشند. آنها با قدرت بیشتری در لندن مسابقه خواهند داد و هیچ‌کسی را نمی‌توان دست‌کم گرفت». سلیمی ادامه می‌دهد: «اصلی‌ترین رقیب من در المپیک وزنه‌بردار روس است. البته اشنایدر آلمانی و وزنه‌بردار لتونی هم از رقیبان مهم من به حساب می‌آیند. آنها عنوان‌دار هستند و برای گرفتن مدال طلا انگیزه دارند. نمی‌توانم نسبت به آنها بی‌تفاوت باشم. برای رقابت با این وزنه‌برداران باید آماده باشم».

بهداد سلیمی قبلا گفته بود که یک مدال طلای المپیک در ویترین افتخاراتش کم دارد و بازهم این جمله را تکرار می‌کند و می‌گوید: «طلای المپیک برایم خیلی ارزشمند است. به این موضوع فکر کرده‌ام و البته مدام تمرین می‌کنم تا شرایط مناسبی داشته باشم». خیلی‎ها پیش‌بینی می‌کنند که سلیمی در المپیک هم بتواند به مدال‌آوری‌های خودش ادامه دهد و بهتر است او در لندن به فکر رکوردزنی هم باشد. قوی‌ترین وزنه‌بردار جهان در مسابقات جهانی فرانسه رکورد یکضرب جهان را ارتقا داد تا این رکورد به نام خودش ثبت شود؛ گرچه تلاش کرد در دو ضرب هم بتواند رکورد جهان را بشکند اما موفق به این کارنشد. آیا سلیمی در لندن به رکوردزنی فکر خواهد کرد؟

او چنین پاسخ می‌دهد: «ابتدا به گرفتن مدال طلا فکر می‌کنم. کسب مدال طلا برایم از هر چیزی مهم‌تر است. بعد باید ببینم شرایط مسابقات چگونه خواهد بود. اگر شرایط را مناسب ببینم، به رکوردزنی هم فکر خواهم کرد؛ یعنی تلاش می‌کنم که رکورد بزنم. البته فعلا باید ببینم چه می‌شود».

بهداد سلیمی پیش از آنکه در المپیک لندن حضور پیدا کند، اردیبهشت سال آینده همراه تیم ملی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا شرکت خواهد کرد. او امیدوار است که قبل از المپیک در رقابت‌های آسیایی، وزنه‌های مناسبی را بالای سر ببرد.

کد خبر 160421

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز