تیم پتروشیمی بندر امام به‌ عنوان سومین نماینده ایران حاضر در مرحله پلی آف لیگ بسکتبال غرب آسیا امروز در مرحله یک چهارم نهایی در شهرک بعثت ماهشهر میزبان شانفیل لبنان است

بسکتبال

بعد از پیروزی دو تیم مهرام و ذوب‌آهن در خانه رقبایشان در این مرحله در شهرهای امان و بیروت و در حالی که صعود این دو تیم به نیمه نهایی تقریبا قطعی شده است، امروز نوبت پتروشیمی است تا بخت خود را برابر یکی از 3 نماینده باشگاهی لبنان بیازماید.
با توجه به رویارویی احتمالی ذوب‌آهن و مهرام در مرحله نیمه پایانی که در هر شرایط حضور یک نماینده کشورمان در فینال حتمی شده است، پتروشیمی هم در رقابتی سخت و دشوار با 2تیم شانفیل و الریاضی لبنان نیم نگاهی به صعود به جمع 4 تیم برتر این بازی‌ها دارد.

در غیاب تیم‌های سوری که به‌دنبال جنجال‌های فینال سال پیش از سوی وابا آسیا دچار محرومیت شده‌اند و همچنین نزول تیم‌های باشگاهی اردن رقابت‌های چهارجانبه سال‌های اخیر در این فصل تبدیل به رقابت دو جانبه میان ایران و لبنان شده و همین مسئله تا حدود زیادی از حساسیت و جذابیت‌های مسابقات امسال کاسته است.

اما شانفیل حریف امروز پتروشیمی همان تیمی است که در بازی آخر مرحله مقدماتی و در بازی سرگروهی در بیروت با وجود برخورداری از حمایت تماشاگرانش و داوری‌های جهت دار مغلوب مهرام تهران شده است. به جز 2 بازیکن خارجی سرشناس به نام‌های ساموئل هاسکین و گارنت تامپسون، فادی الخطیب معروف‌ترین بازیکن لبنانی و کشورهای عربی هم در این تیم بازی می‌کند که در بازی با مهرام، صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی اجازه هر گونه خود نمایی را از او گرفته بود.

به‌دنبال جبران مافات

پتروشیمی در دور مقدماتی مسابقات غرب آسیا به‌رغم در اختیار داشتن بازیکنانی مطرح چندان موفق ظاهر نشد و در جمع 3 تیم ایرانی نتیجه‌ای ضعیف‌تر از 2تیم مهرام و ذوب آهن از خود بر جا گذاشت و در گروهش سوم شد و حالا به‌دنبال جبران مافات است.
یکی از دلایل عدم‌موفقیت پتروشیمی به ناهماهنگی میان بازیکنان این تیم بر می‌گشت و تغییر سیاست فدراسیون بسکتبال در مورد بازیکنان دو رگه ایرانی مثل کوچویی و نساج پور هم بی‌تاثیر نبوده است. در این میان با توجه به نیاز مبرم تیم به بازیکنان خارجی کارآمدتر، ‌کادرفنی پتروشیمی هم به ناچار نتوانست از آنان در بازی‌های داخلی بهره گیرد و مجبور به جذب بازیکنان جدید دیگری در لیگ برتر شد. پتروشیمی با بودن بازیکنانی چون فورته، مهراد آتشی، سعید داورپناه، حامد سهراب نژاد و هوبالک در ترکیب اصلی و در اختیار داشتن نفراتی مثل محمد شاهسوند، هومن رضایی و یونس لاله‌زاده در کنار حمایت تماشاگرانش دل به یک پیروزی پرگل بسته تا با حاشیه امنیت بیشتری برای انجام بازی بر گشت راهی بیروت شود.

امیدواری شاهین طبع به پیروزی

مهران شاهین طبع به‌رغم راضی نبودن از عملکرد تیمش در مرحله مقدماتی این بازی‌ها معتقد است که پتروشیمی کنونی پتانسیل و توانایی پیروزی مقابل شانفیل و حتی الریاضی را دارد. سرمربی پتروشیمی با اشاره به آنالیز بازی‌های گذشته شانفیل، قدرت این تیم را بیشتر زیر حلقه می‌داند و اعتقاد دارد که شاگردانش با تمرکز بر بازی می‌توانند پیروز از میدان خارج شوند. شاهین طبع در مورد شانس تیم‌های ایرانی برای قهرمانی در این دوره از مسابقات هم عنوان داشت:

مهرام در میان تیم‌های ایرانی با داشتن تیمی یکدست از بخت بیشتری برای قهرمانی بر خوردار است. وی درخصوص قانون قدیمی وابا مبنی بر حضور یک تیم از هر کشور در مرحله نهایی، آن را اجحافی بزرگ در حق تیم‌های شایسته خواند و گفت: این قانون باید حتما همانند لیگ فوتبال قهرمانان آسیا تغییر کند و هر کشوری بتواند متناسب با قدرتش صاحب سهمیه در مسابقات باشگاه‌های آسیا شود

کد خبر 160204
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز