یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروهوایی ایالات متحده قصد دارد حدود 18 هزار آی‌پد 2 به عنوان جایگزین دستورالعمل‌های پرواز و نقشه‌های چاپی از شرکت اپل خریداری کند. تصمیمی که موقعیت شرکت RIM در بین مشتریان دولتی را به خطر می‌اندازند.

ipad-rim

به گزارش بلومبرگ، بخش فرماندهی نقلیه هوایی نیروی هوایی آمریکا به تازگی درخواست خرید تعدادی آی‌پد2 برای "کاهش وزن وسایل خدمه پروازها" داده‌است.

جداول ناوبری و دستورالعمل‌های پرواز حدود 40 پوند وزن دارند و حمل و نقل وسایل خدمه پرواز را دشوار می‌کنند.

کتلین فررو، سخنگوی این فرماندهی می‌گوید: "صنعت مسافربری هوایی در این زمینه از ما جلوتر است. بیشتر خطوط هوایی معروف در حال گرایش به کامپیوترهای تبلت هستند."

شرکت RIM، تولید کننده محصولات بلک‌بری تاکنون بخش بزرگی از درآمد خود را از طریق قرارداد با سازمان‌های دولتی یا خصوصی، به خصوص دولت آمریکا کسب می‌کرد. رشد بی سابقه و یکه تازی اپل در بازار دستگاه‌های قابل حمل از جمله تبلت و گوشی‌های هوشمند باعث شده بازار دولتی RIM به خطر افتد.

سال گذشته وزارت امور کهنه سربازان آمریکا اعلام کرد قصد دارد به کارمندانش استفاده از آی‌فون و آی‌پد را برای اتصال به شبکه این وزارت و انجام کارهای اداری پیشنهاد دهد. سازمان‌های دولتی متعدد دیگری نیز در آمریکا استفاده از محصولات اپل را جایگزین برند‌های دیگر کرده‌‌اند.

تنها رقیب RIM در این بازار اپل نیست، ارتش آمریکا نیز اعلام کرده به زودی 50 تبلت مجهز به سیستم عامل اندروید برای استفاده سربازان در افغانستان آماده می‌شود.

گفتنی‌است سهم شرکت RIM‌ از بازار تلفن‌های همراه هوشمند در سه ماهه چهارم سال 2011 از 14 درصد در سال گذشته به 8.2 درصد رسید.

شرکت اپل در همین دوره 58 درصد از بازار کامپیوترهای تبلت را از آن خود کرد. سهم اپل از این بازار در دوره مشابه سال پیش آن 68 درصد بود.

کد خبر 160195
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز