پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: اتحادیه فوتبال انگلیس تایید کرد که فاپیو کاپلو سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور از سمت خود استعفا کرده است.

به گزارش ایسنا، فاپیو کاپلو که قراردادش به عنوان سرمربی تیم ملی انگلیس پس از رقابت‌های یورو 2012 به پایان می‌رسد، به دلیل مناقشه‌ای که درباره کاپیتانی این تیم و گرفتن بازوبند کاپیتانی از جان تری پیش آمد، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

چندی پیش اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرده بود که جان تری به اتهام توهین نژادپرستانه به یکی از بازیکنان تیم کوئینز پارک رنجرز از کاپیتانی تیم ملی انگلیس خلع شده است. این در حالی است که هنوز اتهام این بازیکن به طور رسمی به اثبات نرسیده و او باید تابستان آینده با حضور در دادگاه از خود دفاع کند.

فابیو کاپلو سرمربی ایتالیایی تیم ملی انگلیس در گفتگو با رسانه‌های ایتالیایی با تصمیم اتحادیه فوتبال مخالفت کرده بود و گفته بود که جان تری تا زمانی که در دادگاه گناهکار شناخته نشده است باید به عنوان کاپیتان تیم ملی انگلیس باقی بماند. با این حال، ادامه اختلاف نظر بین این مربی و اتحادیه فوتبال انگلیس، به کناره‌گیری کاپلو منجر شد.

اتحادیه فوتبال انگلیس با صدور بیانیه‌ای در وب سایت رسمی خود اعلام کرد: اتحادیه فوتبال تایید می‌کند که فابیو کاپلو امروز از سمت خود به عنوان سرمربی تیم ملی انگلیس استعفا کرد. این استعفا پس از ملاقات دیوید برنشتاین رئیس اتحادیه فوتبال، الکس هورن دبیرکل اتحادیه فوتبال و فابیو کاپلو در ورزشگاه ومبلی اعلام شد.

در این بیانیه آمده است: طرفین در این نشست درباره موضوع خلع جان تری از کاپیتانی تیم ملی انگلیس و مصاحبه کاپلو با یک رسانه ایتالیایی در این باره بحث کردند. در این جلسه که بیش از یک ساعت طول کشید، استعفای فابیو کاپلو پذیرفته شد و او از این پس سرمربی تیم ملی انگلیس نیست.

برنشتاین رییس اتحادیه فوتبال انگلیس در اظهار نظری از زحمات کاپلو در زمان تصدی سرمربی‌گری تیم ملی این کشور تشکر کرد. وی گفت: باید خاطر نشان کنم که کاپلو در این جلسه و در طول زمانی که سرمربی تیم ملی انگلیس بود همواره رفتاری بسیار حرفه‌ای داشت. ما استعفای کاپلو را پذیرفتیم و معتقدیم که این استعفا تصمیم درستی بود. از کاپلو به دلیل زحماتی که برای تیم ملی انگلیس کشیده تشکر می‌کنیم و برایش آرزوی موفقیت داریم.

کد خبر 159949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز