همشهری آنلاین: مصطفی دنیزلی با بیان اینکه نمی‌خواهد رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه شود گفت برای فصل بعد ده بازیکن را زیر نظر دارد.

به گزارش ایسنا سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل فجر سپاسی در هفته بیست و پنجم لیگ برتر و در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید چقدر خود را در پیروزی پرسپولیس مقابل استقلال سهیم می‌دانید؟ گفت: فوتبال یک کار تیمی است و در موفقیت یک تیم همه سهیم هستند. من فقط به عنوان کسی هستم که بالای سر این تیم قرار دارم و هر چقدر بقیه در این پیروزی نقش داشته‌اند من هم به همان اندازه نقش دارم.

 دنیزلی درباره سوال خبرنگاری که از او پرسید مثل اینکه به بازیکنانتان گفته بودید دیگر درباره بازی استقلال حرف نزنند، گفت: نگفتم که دیگر درباره آن بازی صحبت نکنند، اما از آن‌ها خواستم که این بازی تمام شده و باید به آینده فکر کرد. چیزی که من را بعد از بازی خیلی خوشحال کرد، این بود که در راه بازگشت به هتل، پرچم‌های آبی و قرمز هواداران را می‌دیدم که به تیم‌شان ابراز علاقه می‌کردند.

 وی در ادامه با تایید صحبت‌های یک خبرنگار گفت: مطمئنا زمانی که پرسپولیس و استقلال قوی باشند، تیم ملی ایران هم قوی خواهد شد و در تمام دنیا این موضوع در مورد تیم‌های شاخص باشگاهی وجود دارد. تیم‌های باشگاهی خوب، روی تیم‌های ملی تاثیر می‌گذارند. ضمن اینکه مثلا در انگلیس، همه دوست دارند به تیم‌هایی مثل منچستریونایتد و چلسی بروند و در ایران هم بازیکنان جوان دوست دارند هرچه زودتر خود را به پرسپولیس و استقلال برسانند. با این حال نباید از بازیکنان دیگر تیم‌ها گذشت. آن‌ها هم در ساختن تیم ملی‌شان نقش زیادی دارند.

 سرمربی پرسپولیس درباره خبر یکی از سایت‌های ترکیه‌ای مبنی بر پیشنهاد ریاست فدراسیون فوتبال این کشور به دنیزلی گفت: من تمایلی به این کار ندارم. قبل از اینکه به ایران بیایم هم با من صحبت کرده بودند اما من چنین نیتی ندارم.

 وی در پاسخ به این سوال که شایعه شده شما پیش از داربی از عملکرد زاید ناراحت بوده‌اید گفت: همه روزنامه‌ها را کلمه به کلمه نمی‌خوانم. من گفته بودم که باید پیشرفت زاید را ببینم و هنوز هم دارم این کار را می‌کنم. من از شما یک سوال می‌پرسم اگر این موضوع صحت داشت، من در مهم‌ترین بازی فصل و در شرایطی که تیمم دو بر صفر عقب است، از زاید استفاده می‌کردم یا به بازیکنان دیگر بازی می‌دادم؟ این موضوع شایعه است.

 دنیزلی ادامه داد: من در ترکیه یا اینجا خیلی مصاحبه نمی‌کنم و آدمی نیستم که دوست داشته باشم همیشه حرف بزنم. اگر تمایل داشته باشید سوالات بیشتری بپرسید، من هم همین جا حاضرم 30 ـ 40 دقیقه بیشتر بمانم و پاسخگوی سوالات شما باشم و دوست دارم نظراتم را به همه رسانه‌ها بگویم اما من هر حرفی را که می‌زنم اینجا و در این نشست‌های خبری است. غیر از آن جای دیگری صحبت نمی‌کنم.

 سرمربی پرسپولیس درباره دیدار تیمش با فجر سپاسی گفت: از وضعیت تیم راضی‌ام اما این راضی بودن من را قانع نمی‌کند و همیشه وضعیت بهتری وجود دارد. در حال حاضر یکی از وضعیت‌هایی که داریم این است که در دقایق پایانی بازی‌ها از نظر بدنی از حریفان‌مان پیشی گرفته‌ایم. بازی استقلال برای ما تمام شده و دیدار با فجر روبه‌روی ماست که اهمیت فراوانی دارد. ما مجبوریم به روند خوب‌مان ادامه دهیم.

 وی افزود: فکر می‌کنم بتوانیم به روند بردهایمان ادامه دهیم اما فجر یکی از دونده‌ترین تیم‌های ایران است و تا آنجایی که من بازی‌های این تیم را دیده‌ام معتقدم جایگاه اصلی فجر در این نقطه از جدول نیست.

 خبرنگاری درباره حضور احتمالی مهرزاد معدنچی و یک مدافع فرانسوی در پرسپولیس برای بازی‌های آسیایی پرسید که دنیزلی پاسخ داد: در حال حاضر برای لیگ قهرمانان آسیا تنها حضور پولادی قطعی شده است اما بازیکنان دیگری هم وجود دارند که ما در حال صحبت با آن‌ها هستیم و هر زمان قطعی شد، آن را اعلام می‌کنیم. معدنچی یکی از بازیکنان قبلی من بوده است و او را خوب می‌شناسم اما زمانی که معدنچی بتواند به شرایط قبلی برگردد، حتما بازی‌های آسیایی یا در حال انجام شدن است و یا تمام شده.

 وی درباره صحبت رویانیان با شهاب گردان دروازه‌بان ذوب آهن هم گفت: اگر صحبتی بوده برای فصل آینده انجام شده نه امسال. اما فقط گردان نیست، بلکه ما 10 بازیکن از لیگ ایران را زیر نظر داریم که ممکن است با بعضی از آن‌ها برای فصل بعد به توافق برسیم. مجبوریم به گزینه‌های زیادی فکر کنیم. در عین حال در لیگ قهرمانان آسیا از دو دروازه‌بانی که الان در تیم هستند استفاده می‌کنیم.

 دنیزلی درباره بالا رفتن انتظارات هواداران پس از پیروزی مقابل استقلال گفت: می‌دانیم که انتظارات هواداران بالا رفته است. من تیم بسیار خوبی دارم. بازیکنان من هر روز بازدهی و بهره‌وری خود را بیشتر می‌کنند و هم از نظر فردی و هم از نظر تیمی در حال ارتقای شخصیت خود هستیم و به تدریج نشانه‌های یک تیم خوب را به نمایش خواهیم گذاشت.

 سرمربی 61 ساله پرسپولیس با اشاره به اینکه درباره غرور کاذب به بازیکنانم هشدار داده‌ام، گفت: ما باید در یک راه درست قرار بگیریم. در حال حاضر راه درست پیش روی ماست و برای اینکه در این راه پیش رویم، باید در 90 دقیقه حداقل به اندازه تیم رقیب دوندگی داشته باشیم. اینکه بقیه یا خودمان بگوییم که تیم خوبی هستیم، کافی نیست و نمی‌شود در حرف، تیم خوبی بود. باید عمل کنیم و نشان دهیم که تیم خوبی هستیم. من هم آزادی عمل لازم را برای این کار به بازیکنانم می‌دهم.

 وی درباره وضعیت علی کریمی برای بازی فردا گفت: درمان او ادامه دارد و امشب یا فردا مشخص می‌شود که کریمی می‌تواند بازی کند یا خیر.

 در ادامه نشست خبری، خبرنگاری درباره ناکامی پرسپولیس در آسیا در چند سال اخیر صحبت کرد و از دنیزلی پرسید آیا او قول درخشش در آسیا را به هواداران پرسپولیس می‌دهد که سرمربی سرخ‌پوشان پاسخ داد: ان‌شاءالله همین طور می‌شود. تمام کارکرد ما برای رسیدن به این هدف است. دوست داریم وقتی کارمان را در آسیا شروع می‌کنیم، تیم از هر نظر در بهترین حالت باشد. اگر تیمی هدفش بزرگ باشد، کارهایی که برای رسیدن به این هدف انجام می‌دهد هم لذت‌بخش خواهد بود. ما چنین تیمی هستیم و برای رسیدن به موفقیت در آسیا تلاش می‌کنیم.

 مصطفی دنیزلی درباره قانون منع استفاده از دروازه‌بان‌های خارجی که چند سالی است در لیگ برتر ایران تصویب شده گفت: اگر ما بخواهیم از بازیکنان خارجی استفاده کنیم پس دروازه‌بان هم یکی از آن‌هاست. کسی که این قانون را گذاشته، پیغامی برای ما دارد و آن این است که ما دروازه‌بان‌های خوبی داریم و فقط در میان بازیکنان‌مان به دنبال خارجی‌ها می‌گردیم. فوتبال بازی‌ است که با دیدن و تمرین کردن بهبود پیدا می‌کند. اگر دروازه‌بانی می‌خواهد خیلی خوب شود، باید در کنار یک دروازه‌بان باتجربه باشد و کار او را ببیند. به همین خاطر فکر می‌کنم آمدن دروازه‌بان خارجی به فوتبال ایران منفی نخواهد بود و باعث کمک به لیگ خواهد شد. ضمن اینکه بازیکنان، حتما نباید برای الگو گرفتن، به یک دروازه‌بان نگاه کنند. مثلا بازیکنان جوان ایران می‌توانند بازیکنانی مثل مهدی مهدوی کیا یا علی کریمی و جواد نکونام را ببینند و مثل آن‌ها باشند. این که یک الگوی خوب وجود داشته باشد، مهم است نه اینکه اسم یا ملیت آن فرد، چه چیزی است.

 دنیزلی درباره کنار گذاشته شدن چند بازیکن جوان پرسپولیس از تمرین‌های این تیم اظهار کرد: من به جوانان اعتقاد دارم و همیشه آن‌ها را دوست داشته‌ام. جوانانی که من پیش از ترک کردن ایران در دوره قبلی حضورم در پرسپولیس داشتم، الان ستاره‌های فوتبال ایران هستند. اگر بازیکن جوانی را می‌دیدم که واقعا در حد خواست من است بدون تردید او را نگه می‌داشتم. این موضوع خیلی ساده است. بازیکنان جوان باید این پیغام را به من بدهند که می‌توانند در این تیم باشند. در حال حاضر من روی اسم کنعانی کار می‌کنم و می‌دانم که او پیشرفت زیادی خواهد داشت.

 سرمربی پرسپولیس در پایان در پاسخ به این سوال که واقعا فکر نمی‌کنید پرسپولیس از نظر دروازه‌بان در آسیا به مشکل بخورد، گفت: بیشتر از این نمی‌خواهم درباره این موضوع صحبت کنم. امشب با رویانیان جلسه دارم و با او در این باره صحبت خواهم کرد.

کد خبر 159610
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز