گروه شهری: مدیرعامل شرکت متروی تهران با بیان اینکه 70دستگاه تجهیزات واگن یک طبقه فولادی، 42دستگاه واگن یک طبقه کامل آلومینیومی (جمعاً 147‌دستگاه واگن یک طبقه) و 30 دستگاه قطعات بدنه و تجهیزات اصلی واگن دو طبقه در انتظار تامین مالی برای ترخیص هستند، گفت:

زمان ترخیص واگن‌های موجود در گمرک منوط به تزریق نقدینگی به مبلغ حدود 80میلیارد تومان است.هابیل درویش، مدیرعامل شرکت متروی تهران با بیان مطلب فوق اظهارداشت: 133‌دستگاه تجهیزات واگن یک طبقه فولادی، 7 دستگاه واگن یک طبقه کامل فولادی و 63 دستگاه واگن یک طبقه کامل آلومینیومی یک طبقه و 25دستگاه واگن دو طبقه کامل و 105 دستگاه قطعات بدنه و تجهیزات اصلی واگن دو طبقه و 38 دستگاه لکوموتیو کامل ترخیص شده‌اند که هم‌اکنون در حال بهره‌برداری هستند تا خدمات مطلوب‌تری به شهروندان ارائه شود. اگر این بودجه تامین شود و واگن‌های مذکور ترخیص شوند، ظرفیت جابه جایی مترو تا بیش از یک پنجم ظرفیت فعلی اضافه خواهد شد. خصوصا با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش تقاضای سفر، افزایش تعداد واگن‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در خدمات رسانی بهتر به شهروندان داشته باشد.

درویش با بیان اینکه هفته گذشته رکورد احداث تونل در خط 7مترو شکسته شد، گفت: ما توانایی گسترش مترو در شهر را داریم، اما باید اعتبار لازم را در اختیار داشته باشیم. در حال حاضر به لحاظ عمرانی دانش ما به اندازه‌ای رسیده که به‌صورت بومی عمل کنیم. به هر روی امیدواریم دولت برای خدمت به مردم و رفاه حال شهروندان ضمن حمایت همه‌جانبه از توسعه مترو، نسبت به پرداخت اعتبارات مصوب مترو اقدام کند تا واگن‌های جدید مترو بتوانند هرچه سریع‌تر وارد خطوط شوند.درویش در پایان به افتتاح آخرین ایستگاه از توسعه شمالی خط یک پرداخت و گفت: مراحل ساخت ایستگاه تجریش از توسعه شمالی خط یک به‌رغم وجود مشکلات متعدد از جمله عمق زیاد (بیش از 70متر) وجود قنات‌ها و سنگ‌های حجیم در حال حاضر به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.

کد خبر 159498
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز