محمد‌جواد‌پاینده: در حالی‌که مسئولان باشگاه استقلال همچنان مشغول مذاکره و تلاش برای جذب بازیکنان جدید هستند، کنفدراسیون فوتبال آسیا از کنار گذاشتن نماینده اول فوتبال ایران خبر داده و روز جمعه 16 فوریه رسما اعلام کرد استقلال ایران از نظر AFC حق حضور در لیگ قهرمانان آسیا را ندارد.

کنفدراسیون به تمامی باشگاه‌های حاضر در این جام اعلام کرده بود که تا پایان ساعت اداری روز 11 فوریه 2007 (22بهمن) فرصت دارند اسامی 30 بازیکن خود را اعلام کنند اما مسئولان باشگاه استقلال احتمالا تصور می‌کردند با تجدیدنظر، تخفیف و یا حتی جریمه می‌توانند در تاریخ موردنظر خودشان فهرست نهایی را اعلام کنند و البته همچنان به دنبال جذب بازیکنان جدیدی هستند!

دو روز قبل از پایان مهلت نهایی، استقلالی‌ها مدعی بودند نام 26 بازیکن را به AFC ارائه کرده‌اند و حتی سایت باشگاه هم اسامی این 26 بازیکن را اعلام کرد و گزارش داد نام 4 بازیکن دیگر در فرصت باقیمانده ارسال خواهد شد اما همانطور که قابل پیش‌بینی بود، کنفدراسیون به هیچ باشگاهی اجازه نمی‌دهد تا براساس خواسته خود در هر زمانی که می‌خواهد فهرست نهایی را اعلام کنند و از نظر AFC استقلال نام هیچ بازیکنی را اعلام نکرده است.

رئیس سازمان فوتبال باشگاه استقلال همچنان مشغول مذاکره با  جاسم کرار و رزاق فرحان عراقی است تا استقلال با تمام قوا به مصاف رقیبان خود در آسیا برود. قلعه‌نویی حتی به جذب خطیبی و عنایتی هم امید داشت ، همچنین گفته می‌شد نیکبخت هم در فهرست بازیکنان کمکی استقلال قرار می‌گیرد اما انتشار این اخبار پس از پایان مهلت اعلام شده جالب توجه به نظر می‌رسید، این در شرایطی که همه باشگاه‌ها از جمله سپاهان در موعد مقرر اسامی را اعلام کرده بودند و از نگاه کنفدراسیون فوتبال آسیا استقلال تنها باشگاهی است که با تخلف از قوانین رقابت‌ها حق حضور در این مسابقات را نخواهد داشت.

سایت AFC در خبر خروج استقلال از لیگ قهرمانان می‌نویسد: هر باشگاهی که فهرست خود را تا تاریخ 11 فوریه  برای ثبت نام ارسال نکند به طور خودکار از بازی‌ها کنار گذاشته می‌شود. در این‌صورت تمام نتایج این تیم شکست 3 - صفر  در نظر گرفته می‌شود. بنابر تصمیم  AFC بازی‌های گروه B بدون تغییر و با حضور پاختاکور (ازبکستان)، کویت اسپورت کلاب (کویت) و الهلال (عربستان سعودی) انجام خواهد شد.

مدیر روابط بین‌الملل باشگاه استقلال در این خصوص می‌گوید: «من مهلت کنفدراسیون را اعلام کرده بودم اما کوتاهی کردند و این مسئله نتیجه صورت گرفته است. گفته می‌شد پنجشنبه شب (62 بهمن، 15 فوریه) این فهرست به کنفدراسیون اعلام شده است.اما اولین واکنش امیر قلعه نویی پس از اعلام خبر چیز دیگری است. او می‌گوید: «ما طبق مهلت تعیین شده اقدام کرده‌ایم و یک روز پیش از پایان موعد فهرست را فرستادیم.»

اگر استقلال فهرست نهایی 30 بازیکن را ارسال کرده باشد طبیعتا AFC نباید چنین تصمیمی بگیرد. به هر ترتیب تاکنون AFC هیچ‌گاه از چنین اتفاقاتی چشم‌پوشی نکرده و تخفیفی قائل نشده است. اگر تصمیم کنفدراسیون در خصوص استقلال قطعی باشد و جای هیچ تخفیفی باقی نماند، می‌توان گفت بزرگ‌ترین فاجعه در تاریخ این باشگاه و حتی در تاریخ مدیریت فوتبال ایران روی داده است که یکی از نمایندگان کشور با سهل‌انگاری مسئولان باشگاه حق حضور در این جام را از دست داده است.

کد خبر 15947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز