همشهری‌ آنلاین: مدیرعامل باشگاه استقلال معتقد است که با شکست استقلال در داربی 74 هیچ اتفاقی نیفتاده است. او می‌گوید همچنان کادر فنی مورد حمایت باشگاه است.

fatollahzadeh

علی فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، پس از شکست استقلال در داربی در مورد این بازی، شرایط روحی بازیکنان استقلال برای دیدارهای آینده، انتخابات فدراسیون و... صحبت کرد.

  • شکست داربی هفتاد و چهارم را پس از چهار پیروزی‌تان چطور دیدید؟

 ـ متاسفانه بردن پی در پی در چهار داربی باعث شد که همه دوستان کم‌لطف که حرف‌هایی در دل‌شان مانده بود، یک جا آن‌ها را خالی کنند. ما در این بازی بازنده نبودیم و به خودمان و غرورمان باختیم نه به پرسپولیس. البته لازم است که این برد را به همکارانمان و هواداران پرسپولیس تبریک بگویم. برد خوبی به دست آوردند. در این بازی تیم ما 2 بر صفر پیش افتاد و این مسئله در حالی بود که تعدادی از بازیکنان تاثیرگذارمان را در اختیار نداشتیم. می‌خواهم بگویم به نوعی خدا ما را تنبیه کرد و حق‌مان هم بود چرا که مغرور شده بودیم.

  • پرویز مظلومی در پایان بازی گفت که مسئولیت باخت به عهده اوست.

 ـ به نظر من همان طور که در بردها همه سهیم هستیم در شکست‌ها هم فقط مظلومی مقصر نیست. او با این کارش خواسته که خودش مسئولیت شکست را بر عهده بگیرد تا به دیگران لطمه‌ای وارد نشود ولی این طور نیست. در این شکست همه مقصر بودیم و در بازی‌های آینده هم جبران خواهیم کرد.

  • آیا در آستانه دیدار با سایپا بازیکنان شرایط روحی مناسب را به دست آورده‌اند؟

 ـ خیر، اما تلاش‌مان را می‌کنیم که بازیکنان از این فضا بیرون بیایند. آن بازی تمام شد. داربی‌های گذشته را به سادگی بردیم اما می‌بینیم که اثری از آن‌ها نیست. پس این بازی هم تمام شده است و بازیکنان هم دیدند که خودشان حریف را دست کم گرفتند. بنابراین بازیکنان باید این نتیجه را جبران کنند. ضمن اینکه دو بازی مشکل را پیش‌رو داریم و بازیکنان ما هم فهیم هستند و به اشتباه خود پی برده‌اند و تلاش می‌کنند تا هواداران را شاد کنند.

  • کار تحصیل‌تان در باکو به کجا رسید؟

 ـ همان‌طور که می‌دانید برای دفاع از پایان‌نامه یک مذاکره، پیش دفاع و همچنین دفاعیه داریم و من در آینده برای دفاع اولیه به باکو می‌روم و سه ماه بعد هم برای انجام آخرین دفاعیه خواهم رفت. زمانی که در باکو بودم، روزهای سختی بود و شرایط جوی بسیار بد بود و فرودگاه هم تعطیل شده بود. دو روز در فرودگاه بودیم و روزهای سختی داشتیم، آب و برق نبود و دمای هوا به زیر 20 درجه می‌رسید.

  • جریمه کادر فنی و بازیکنان به چه شکل است؟ آیا فقط کادر فنی 5 درصد جریمه شده است؟

 ـ فقط کادر فنی جریمه می‌شود آن هم به این دلیل که ما در تهران 4 باخت داشتیم. البته این جریمه ربطی به حمایت من از کادر فنی ندارد و به شدت از کادر فنی حمایت می‌کنم. از اینکه پس از شکست در داربی عده‌ای طوری رفتار کردند که انگار در چهار داربی شکست خورده بودیم، خیلی متاسف شدم. مظلومی چهار بار در داربی پیروز شده و یک بار هم باخته است. به کسی که 4 بر یک پیش افتاده نمی‌توان حمله کرد. بنابراین از مظلومی و کادر فنی حمایت می‌کنم. هیچ اتفاقی نیفتاده است و او 4 بر یک پیش افتاده و مورد حمایت ماست.

  • عده‌ای پس از این شکست انتقادهای زیادی را درباره مظلومی مطرح کردند.

 ـ متاسفانه عده‌ای نمی‌توانند موفقیت‌های مظلومی را ببینند و چون در زمین توان مقابله با او را ندارند، جوسازی می‌کنند. روی او فشارهای زیادی آوردند ضمن اینکه هواداران هیچ گاه موفقیت او را فراموش نمی‌کنند. چهار بار پیروزی در داربی شوخی نیست. بنابراین حواسمان کاملا جمع است و از مظلومی حمایت می‌کنیم. ضمن اینکه او به حمایت ما نیاز ندارد، بلکه کارنامه‌اش از او حمایت می‌کند. مظلومی فصل گذشته تیم را نایب قهرمان کرد بنابراین افرادی که این صحبت‌ها را می‌کنند کسانی هستند که مورددار هستند و قصد تخریب کردن دارند. مظلومی کارنامه درخشانی دارد. چهار داربی را برده است و در حال حاضر در فینال جام حذفی ایران حضور دارد. ضمن اینکه در لیگ برتر هم با تفاضل گل در رده دوم قرار گرفته است. ضمن اینکه تیم‌های بزرگ دیگر در رده‌های پایین‌تر قرار دارند. ان‌شاءالله خدا به ما کمک می‌کند و جام را به هواداران تقدیم می‌کنیم.

  • در بعضی از رسانه‌ها مطرح شد که پس از داربی شما با مظلومی تماس نگرفتید و به بهتاش فریبا زنگ زدید. آیا این گونه بوده است؟

 ـ متاسفانه بعضی از دوستان نوشته بودند که فتح‌الله زاده به جای تماس با مظلومی به فریبا زنگ زده است اما این کذب محض است. همیشه پس از باخت‌ها سعی می‌کنم که همان لحظه تماس نگیرم تا کمی اوضاع آرام‌تر شود.

  • ایمون زاید به تنهایی توانست نتیجه داربی را تغییر دهد.

 ـ به قول دنیزلی که گفت این نتیجه یک معجزه بود، به نظر من واقعا معجزه‌ای زمینی بود. وقتی خدا بخواهد کاری بکند، همین اتفاق می‌افتد. شاید او تا 10 سال دیگر هم نتواند چنین کاری را انجام بدهد.

  • به نظر می‌رسد با توجه به مصوبه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، حضور کفاشیان و تاج در انتخابات آتی فدراسیون فوتبال قطعی است. شما در مصاحبه‌ای گفته بودید اگر کفاشیان بیاید در انتخابات ثبت نام نمی‌کنید. تکلیف چیست؟

 ـ مرد است و قولش. از روز اول گفتم که اگر کفاشیان شرکت کند، من در انتخابات حضور پیدا نمی‌کنم. احساس می‌کنم که او می‌تواند خدمات بیشتری را انجام دهد. چون این صحبت را کرده بودم برای ریاست کاندید نمی‌شوم اما برای حضور در هیات رئیسه ثبت نام می‌کنم.

  • گذشته از این که چه گروهی سکان هدایت فوتبال ایران را به عهده خواهد گرفت، شما چه پیشنهادی برای این گروه دارید؟

 ـ فوتبال امروز فراجناحی شده است؛ یعنی سیاست از فوتبال استفاده می‌کند ولی فوتبال، سیاسی نمی‌شود. در کشورهایی که فوتبال پیشرفته است، این روند وجود دارد. بنابراین باید فوتبال را به دست خود فوتبالی‌ها بدهیم تا آن را اداره کنند و باید کمک کنیم تا این تفکر انجام شده و فوتبال‌مان سیر صعودی در پیش بگیرد.

  • وضعیت مجتبی جباری به کجا کشیده شد؟ آیا نیاز به عمل جراحی دارد؟

 ـ امروز تصمیم می‌گیریم که جباری تحت عمل جراحی قرار بگیرد یا خیر.

  • یکی از روزنامه‌ها از قول ایمون زاید مصاحبه‌ای منتشر کرده بود که این بازیکن گفته بود "اینکه سه گل خورده بود دروازه‌بان تیم ملی‌تان بود؟" نظر شما درباره صحبت‌های او چیست؟

 ـ متاسفانه از این مسئله گله داشتیم. اولا به این دلیل که زاید خارجی است و اگر درباره دروازه‌بان ملی ما چنین صحبتی را انجام می‌دهد نباید آن را تیتر کنیم. دوما دوستان و مسئولان پرسپولیسی تماس گرفتند و گفتند که زاید این صحبت را انجام نداده است و امروز هم بیشتر روزنامه‌ها نوشته بودند که زاید این حرف را نزده است. بنابراین از این موضوع بسیار متاسفم و انتظار چنین رفتاری را نداریم. به هر حال رحمتی دروازه‌بان تیم ملی ماست. ضمن اینکه رحمتی جانفشانی کرد و در دروازه ایستاد چرا که او کاملا مریض بود و سرماخوردگی شدیدی داشت و فقط به دلیل اینکه از دروازه استقلال محافظت کند در بازی حضور پیدا کرد. هر کسی جای او بود این کار را انجام نمی‌داد و می‌گفت که اگر گل بدی بخورم حیثیتم زیر سوال می‌رود اما حیثیتش را فدای استقلال کرد. به نظر من رحمتی چند توپ خوب را گرفت. شوتی که نوری از فاصله 6 قدم به سمت دروازه زد را گرفت و همچنین مقابل دو شوت محکم مهدوی‌کیا هم ایستادگی کرد. رحمتی برای فوتبال ایران یک نعمت است و مانند او را در آسیا پیدا نمی‌کنید. البته دروازه‌بانان خوب دیگری هم در ایران حضور دارند ولی رحمتی بی‌نظیر است.

  • گفته می‌شود که رحمتی قهر کرده و در تمرین‌ها حضور پیدا نمی‌کند.

 ـ خیر. رحمتی مریض احوال بود و با هماهنگی در تمرین شرکت نکرد. ضمن اینکه امروز هم تمرین‌هایش را انجام داد. رحمتی بزرگ تیم است و از ما بیشتر تعصب دارد. او قهر نمی‌کند.

کد خبر 159465
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز