گروه بورس: معاون بورس اوراق بهادار تهران از عرضه سهام شرکت‌های موج سومی که تولیدکننده یا ارائه دهنده تکنولوژی‌های مدرن هستند در بورس تهران خبر داد.

بورس

علی سنگینیان در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد: روز یکشنبه هفته آینده شرکت کارت اعتباری ایران کیش به‌طور رسمی به فعالان بازار سرمایه معرفی می‌شود و سپس تا روز سه‌شنبه سهام این شرکت در بورس تهران عرضه می‌شود.او درباره عرضه سهام شرکت‌های موج سومی در بورس تهران گفت: این شرکت دومین شرکت از این دست شرکت‌هاست که در گروه کامپیوتر قرار می‌گیرد. فعالیت اصلی این شرکت هم‌اکنون نصب دستگاه‌های پوز برای بانک صادرات است و قرار است طی قرارداد جدیدی با بانک‌های ملی و سپه فعالیت‌های این شرکت توسعه پیدا کند.

او با بیان اینکه سود هر سهم این شرکت 906 ریال است افزود: سرمایه این شرکت 30 میلیارد تومان است و شرکت‌های ملی انفورماتیک، سرمایه‌گذاری ایرانیان و سرمایه‌گذاری خوارزمی از سهامداران عمده این شرکت هستند.سنگینیان درباره نحوه عرضه سهام این شرکت در بورس توضیح داد: قرار است در روز اول 10 درصد از سهام این شرکت در بورس عرضه شود اما سهامداران عمده این شرکت تمایل دارند بخش بیشتری از سهام این شرکت را به عموم مردم عرضه کنند.

او درباره ورود شرکت‌های موج سومی به بورس تهران که درحوزه آی‌تی، کامپیوتر و خدمات وابسته فعالیت می‌کنند گفت: ما پیگیر حضور این شرکت‌ها در بورس تهران هستیم و چنانچه شرکتی در این حوزه وجود داشته باشد که قابلیت ورود به بورس را داشته باشد ما از ورودش به بازار سهام استقبال می‌کنیم. به گفته وی، شرکت‌هایی از این دست می‌توانند درخواست پذیرش خود را به بورس ارسال کنند.

افق ایران کیش روشن است

در همین رابطه علی صحرایی، دیگر معاون بورس تهران در گفت‌وگو با پایگاه اینترنتی بازار و سرمایه اعلام کرد: هیات پذیرش اوراق بهادار با پذیرش شرکت کارت اعتباری ایران کیش در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران موافقت کرد. این شرکت در بخش «کامپیو‌تر و فعالیت‌های مربوط به آن»، گروه و طبقه «مشاوره مربوط به نرم‌افزار و عرضه نرم‌افزار» فعالیت می‌کند.صحرایی در مورد پذیرش شرکت کارت اعتباری ایران کیش گفت: شرکت کارت اعتباری ایران کیش دومین شرکت فعال در زمینه تجارت الکترونیک حاضر در بورس است. این شرکت به‌عنوان چهارصدو شصت‌و نهمین شرکت بورس به ثبت رسیده که با ارائه امیدنامه این شرکت، برنامه عرضه اولیه آن مشخص می‌شود.

او درباره مزایای ورود چنین شرکت‌هایی به بورس افزود: ورود این شرکت‌ها به بورس منجر به بزرگ‌تر و کامل‌تر شدن بازار سرمایه ایران می‌شود. این شرکت‌ها با به همراه داشتن تکنولوژی‌های جدید موجب ارزش افزوده در بازار خواهند شد.معاون شرکت بورس ادامه داد: شرکت کارت اعتباری ایران کیش بعد از شرکت تجارت الکترونیک پارسیان وارد بورس شده که با بهره‌گیری از تجربه‌های شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، می‌تواند موفق‌تر از آن اقدام به عرضه سهام خود کند. صحرایی پیش‌بینی مثبتی از عرضه این سهام در بورس دارد و معتقد است که عرضه سهام شرکت کارت اعتباری ایران کیش با استقبال خوبی همراه خواهد بود.

کد خبر 159358
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز