گروه اقتصادی: معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تشریح جزئیات بسته‌ حمایتی بازرسی و نظارت بازار در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت:

انبار

انبارها ملزم به اعلام موجودی خود هر 15 روز یک‌بار شده‌اند. سیدجواد تقوی به مهر افزود: طرح نظارتی ویژه‌ای تنظیم شده که در جریان اجرای قانون، به‌دنبال اعمال قیمت‌های منطقی در چارچوب ضوابط و مقررات اعلام شده است؛ بنابراین اجازه نخواهیم داد که هیچ افزایش قیمت غیرمنطقی یا اضافه‌خواهی و سودجویی از ناحیه هیچ فردی در بازار رخ دهد. به گزارش همشهری، همزمان با جدی‌تر شدن عزم دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، نگرانی مردم از بابت افزایش احتمالی قیمت‌ها تشدید شده است.

این در حالی است که براساس قانون مصوب مجلس، دولت تا پایان سال اجازه افزایش یکباره قیمت حامل‌های انرژی را ندارد. از سوی دیگر، نهادهای نظارتی و اصناف اعلام کرده‌اند که با تقویت نظارت‌ها بر بازار عرضه کالاهای مصرفی، با متخلفان به‌طور جدی برخورد خواهند کرد. همچنین سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برنامه‌های ویژه‌ای به‌منظور کنترل قیمت‌ها در پایان سال و ایام نزدیک به اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به اجرا خواهد گذاشت.

کد خبر 159222
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز