همشهری‌آنلاین: آخرین وضعیت آب و هوای و راه‌های مناطق مختلف کشور حاکی از آن است که کولاک در محور قزوین - رشت در صبح امروز و مسدود بودن جاده‌های هراز و فیروزکوه همچنان است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، سرما و کولاک مشکلاتی را برای برخی محورهای کشور ایجاد کرده است. بر اساس آخرین اخبار سرما و کولاک بازگشایی محور بجنورد- جنگل گلستان را دشوار کرده است. مدیرکل راه و ترابری خراسان شمالی در این زمینه به ایرنا گفت: به رغم تلاش گسترده نیروهای راهداری، بازگشایی محور بجنورد- جنگل گلستان به علت کولاک و بارش برف دشوار شده است.

بر اساس گفته ابوالفضل باقرنیا بارش برف به همراه کولاک شدید در گردنه امین الله محور بجنورد- جنگل گلستان ادامه دارد و سرمای شدید کار نیروهای راهداری را مشکل کرده است. تردد خودروها در سایر محورهای استان خراسان شمالی نیز صرفا با زنجیر چرخ امکانپذیر است. همچنین بارش شدید برف به همراه کولاک، راه‌های بیش از 300 روستای این استان را بسته است.

ایرنا در خبر دیگری از بازگشایی مسیر فیروزکوه خبر داده است. سرپرست مدیریت بحران استانداری تهران گفت: با تلاش دستگاه‌های اجرایی استان اعم از اداره کل راه و ترابری، فرمانداری و شورای هماهنگی مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر فیروزکوه، جاده این شهرستان بازگشایی شد.

محمدتقی جاپلقی افزود: گروه‌های امدادی همچنین کار اسکان و سوخت رسانی و وسایل گرم کننده اعم از پتو و پوشاک گرم به مسافرین در راه مانده را به نحو مطلوب انجام دادند.

وی اظهار داشت: به علت سرمای شدید و یخبندان از هموطنان خواست تا از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند.

جاده فیروزکوه شامگاه پنجشنبه به علت برف و کولاک بسته شد.

 البته مهر در گزارشی اعلام کرده که همچنان مسیر فیروزکوه مسدود است.

رئیس مرکز نظارت و کنترل ترافیک پلیس راهور به مهر گفت: محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه همچنان مسدود است و تلاش راهداری پلیس برای بازگشایی این مسیرها ادامه دارد.

سرهنگ رضا سلبی در مورد آخرین وضعیت راه‌های کشور اظهار داشت: هم اکنون محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه به علت ریزش بهمن و کولاک مسدود است و تردد در آنها جریان ندارد. ضمن اینکه محور جنگل گلستان به چمن بیده و چمن بیده به گلمن در استان خراسان شمالی بسته است.

وی ادامه داد: در استان آذربایجان غربی نیز محور تکاب به دندی و تکاب به شاهین دژ به علت ریزش برف سنگین و کولاک همچنان بسته است.

رئیس مرکز نظارت و کنترل ترافیک پلیس راهور با اشاره به وقوع کولاک در محورهای قزوین - رشت و جاده‌های استان همدان تاکید کرد: هم اکنون بارش برف در ارتفاعات محورهای استان گلستان، خراسان رضوی و شمالی، محور اسلم به خلخال، دیلمان و تالش در استان گیلان، قائم شهر و جاده یزد - طبس در استان یزد ادامه داشته و تردد تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

سلبی از ممنوعیت تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در جاده‌های کوهستانی خبر داد و گفت: ماموران پلیس راه در خروجی‌های شهرها و پاسگاه‌های پلیس راه از تردد خودروهای فاقد تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ جلوگیری می‌کنند.

مهر در گزارش دیگری نوشت: شهرستان سپیدان فارس در حالی طی چند روز اخیر بارش‌های برف زمستانی را تجربه کرد که این بارش‌ها در ارتفاعات به 1.5 متر رسیده و حتی آب، برق و تلفن برخی نقاط نیز قطع شده است.

ایرنا نوشت: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن 88255555 (با 10خط ) به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور (جوی و ترافیکی ) و یا امداد رسانی احتمالی به هموطنان است.

کد خبر 159185
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز