همشهری‌آنلاین: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اعلام وجود رقم 330 هزار میلیارد تومانی نقدینگی در کشور گفت: رقم بالای نقدینگی مشکل اصلی است که اگر حل نشود روزهای ملتهب بازار در آینده دوباره تکرار می‌شود.

جعفر قادری در گفتگو با همشهری‌آنلاین گفت: در حالی که افزایش نرخ سود بانکی نتوانست از میزان نقدینگی کم کند بانک مرکزی با خوشحالی از نتایج این تصمیم از بازار فارغ شده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس هشتم با بیان اینکه مجموعه‌ای از سیاست‌های بانک مرکزی باید به کمک بازار بیاید افزود: مصوبه شورای پول و اعتبار تنها بخشی از مشکل بازار را حل کرد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم با طرح این موضوع که به دلیل عدم پایبندی بانک مرکزی و دولت به سیاست‌های اعلامی، بازار واکنش جدی به مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار نداشت اظهار داشت: تا زمانی که اظهارات مسئولان، ضمانت اجرایی نداشته باشد مورد پذیرش مردم قرار نمی‌گیرد.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: مردم هنوز افزایش 21 درصدی نرخ سود سپرده‌های بانکی را باور نکردند و به فعالین اقتصادی اعتمادی نمی‌کنند.

قادری آغاز فروش اوراق مشارکت مجوزدار و اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار را دو عاملی دانست که می‌تواند با جمع‌آوری نقدینگی درصدی از التهاب بازار را کم کند.

کد خبر 159163
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز