چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

آخرین رویارویی استقلال و پرسپولیس به 18 آذر برمی‌گردد.

فوتبال

در آن بعدازظهر پاییزی استقلال توانست رقیب سنتی‌اش را با 3 گل شکست دهد و با اقتدار به نیمه‌نهایی جام حذفی برسد. البته پیش‌بینی برتری آبی‌پوشان در آن بازی با توجه به برد 2 بر صفر این تیم در بازی دور رفت لیگ، شرایط متزلزل پرسپولیس با استیلی و غایبان پرتعداد اردوی سرخ‌ها، کار سختی نبود. کمتر از 2 ماه بعد اما شرایط کاملا تغییر کرده و این‌بار استقلال در موضع برتر قرار ندارد.
شهرآورد 74 (ساعت 18) در حالی برگزار می‌شود که غیبت چند بازیکن اصلی آبی‌پوشان، پیش‌داوری درباره آن را تقریبا غیرممکن کرده است. برد 2 بر صفر برابر تراکتورسازی برای استقلال گران تمام شد و علاوه بر محرومیت خسرو حیدری و ساموئل، مجتبی جباری هم به‌دلیل مصدومیت به احتمال زیاد این بازی را از دست می‌دهد. آندو هم همچنان مصدوم است و مظلومی باید تیمش را بدون 3 بازیکن ملی‌پوش و لژیونر جدیدش به زمین بفرستد. از سوی دیگر پرسپولیس هم پس از ناکامی در شهرآورد 73 استیلی را برکنار کرد و حالا با دنیزلی به مصاف استقلال می‌رود. هواداران سرخ‌ها که 4 شهرآورد قبلی را با مربیگری دایی و استیلی با شکست پشت سر گذاشتند، امیدوارند این روند با دنیزلی به پایان برسد.

مظلومی: مغرور نشده‌ایم

امیر قلعه‌نویی بابت پیروزی در شهرآورد‌ها محبوبیت زیادی نزد هواداران استقلال به دست آورد ولی 4 برد پیاپی مظلومی مقابل پرسپولیس، عملکرد سرمربی سابق استقلال را زیر سایه قرار داد. 2 برد اخیر او در حالی به دست آمد که استقلال ستاره‌های زیادی در ترکیبش داشت ولی دست او امروز تقریبا خالی است و اگر می‌خواهد ثابت کند که مرد شهرآوردهاست باید راهی برای گرفتن 3 امتیاز پیدا کند. او درباره تاکتیک تیمش مقابل پرسپولیس گفت: «در بازی قبلی مقابل 70 هزار تماشاگر تراکتورسازی بازی می‌کردیم اما این بازی متفاوت است و مقابل پرسپولیس نیروی تهاجمی بیشتری به کار می‌گیریم. پیروزی ما برابر پرسپولیس به این دلیل است که تاکتیک مناسبی را انتخاب می‌کنیم و بازیکنان هجومی بیشتری را در زمین می‌گذاریم. اگر اجازه بدهیم که حریف فشار وارد کند و نیمه زمین را به او بدهیم، با توجه به بازیکنانی که پرسپولیس دارد، دچار مشکل می‌شویم.» او درباره محرومان و غایبان استقلال هم گفت: «دیگر گذشت آن زمان‌هایی که بیاییم امتیازات قبل از شهرآورد را به‌خاطر خود شهرآورد از دست بدهیم. بازی مقابل تراکتورسازی حساس بود و اگر شکست می‌خوردیم موقعیت ما در جدول از دست می‌رفت و همچنین با روحیه بدی مقابل رقیبمان قرار می‌گرفتیم. به این دلیل این ریسک را کردیم و بازیکنانمان با تمام توان بازی کردند. هرچند صحبت کرده بودیم که بازیکنان دوکارته ما کمی مراعات کنند اما نمی‌توان گفت که چرا کارت گرفته‌اند. من به تیم‌ام اعتقاد دارم و سایر بازیکنان جای کسانی که برای این بازی حضور ندارند را پر می‌کنند.» مظلومی اضافه کرد که سلامت جباری را برای این بازی به خطر نمی‌اندازد.

دنیزلی: شهرآورد‌های قبلی تمام شده

دنیزلی پس از شکست در انزلی، مدعی شد که برای آماده‌کردن پرسپولیس به 5 بازی نیاز دارد. او 6 بازی روی نیمکت پرسپولیس بوده که حاصل آن تنها 8 امتیاز است. او درباره عملکرد تیمش گفت: «در 6‌بازی قبل بیشتر از همه بازی‌ها در دیدار ذوب‌آهن (آخرین بازی تیم) از نمایش تیم‌ام راضی بودم. در 2‌دیداری که پیروز شدیم، در قسمت‌هایی از بازی، از عملکرد تیم رضایت داشتم.» دنیزلی اما خوب می‌داند که هواداران نگاه ویژه‌ای به این بازی دارند و نتیجه شهرآورد ملاک سنجش مهمی برای آنها خواهد بود به‌ویژه اینکه از آخرین برد آنها 729 روز می‌گذرد. سرمربی ترک اما توجهی به شهرآورد‌های قبلی ندارد. وی دیروز گفت: «آن شهرآورد‌ها دیگر تمام شده. فردا روز جدیدی است و این بازی با تمام بازی‌های قبل فرق می‌کند.» دنیزلی هم مثل مظلومی مدعی است که تیمش را برای تساوی به زمین نمی‌فرستد؛ «در تمام تیم‌هایی که مربیگری کرده‌ام و در همه سطوح هیچ‌وقت به مساوی راضی نبوده‌ام. ما نمی‌توانیم برای مساوی برنامه‌ریزی کنیم. تیم‌های بزرگ هیچ وقت به تساوی فکر نمی‌کنند.» پرسپولیس هم برای این بازی چند غایب دارد. علیرضا محمد مصدوم است و وحید هاشمیان در آلمان به‌سر می‌برد. مازیار زارع و غلامرضا رضایی هم مصدوم هستند و حضورشان در بازی مبهم است. گفته می‌شود انتخاب دنیزلی برای درون دروازه، هوشیار است.

کد خبر 159095
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز