همشهری آنلاین: "شون پن"، بازیگر و کارگردان صاحب‌نام هالیوودی از سوی دولت هاییتی به‌عنوان سفیر این کشور معرفی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از آسو شیتدپرس، شون پن به واسطه‌ فعالیت‌های انسان‌دوستانه پس از زلزله‌ سال 2010 در هاییتی، از سوی دولت این کشور به مقام سفیر نائل شد.

شون پن روز گذشته (سه‌شنبه) در مراسمی با حضور "میشل مارتلی"، رییس جمهور هاییتی به عنوان سفیر این کشور معرفی شد.

"مارتلی" در این مراسم از تلاش‌های شون پن برای کمک به مردم کشورش تشکر و اعلام کرد، از این پس وی را نه با نام واقعی‌اش، بلکه به نام سفیر صدا خواهد کرد.

سازمان کمک به مردم هاییتی چند ماه پس از زلزله 12 ژانویه 2010 توسط شون پن و با هدف جلب کمک‌های جهانی برای مردم هاییتی راه‌اندازی شد.

شون پن تاکنون پنج‌بار نامزد جایزه‌ اسکار بهترین بازیگر مرد شده است که دو بار در سال‌های 2004 برای "رودخانه مرموز" و 2009 برای "میلک" موفق به کسب آن شده است.

وی برای اولین‌بار در سال 1996 با فیلم "راه‌رفتن مرد مرده" نامزد اسکار شد و در سال 2000 برای فیلم "شیرین و پست" به کارگردانی وودی آلن این عنوان را تکرار کرد. وی در سال 2003 با فیلم "من سام هستم" سومین نامزدی اسکار را نیز تجربه کرد.

شون پن در سال 1996 برای فیلم "راه‌رفتن مرد مرده" خرس نقره‌ای جشنواره‌ برلین را برای بهترین بازیگر مرد گرفت و در سال 1997 بهترین بازیگر جشنواره‌ کن شد.

وی در سال 2004 با فیلم "رودخانه مرموز" جایزه گلدن گلوب را دریافت کرد و در سال 2003 جایزه‌ی یک عمر دستاورد سینمایی جشنواره‌ سن‌سباستین به وی اعطا شد.

شون پن که دو بار در سال‌های 1998 و 2003 بهترین بازیگر مرد جشنواره‌ ونیز شد، سال 2008 ریاست هیات‌داوران جشنواره فیلم کن را برعهده داشت.

در همین سال آکادمی فیلم انگلستان جایزه‌ یادبود "استنلی کوبریک" را برای تقدیر از یک عمر دستاورد سینمایی به وی اعطا کرد.

 

کد خبر 159054

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز