همشهری آنلاین: معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره به بودجه پیشنهادی وزارت علوم که از سوی دولت به مجلس ارائه شده است، گفت: بر این اساس، بودجه هزینه‌ای آموزش عالی کشور برای سال آینده 2900 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 

به گزارش ایسنا،‌ دکتر علی اکبر متکان در یک نشست مطبوعاتی که در محل وزارت علوم برگزار شد، در خصوص وضعیت بودجه عمرانی سال آینده به آموزش عالی گفت: رقم بودجه عمرانی به پروژه‌های عمرانی دانشگاه‌ها بستگی دارد اما در این زمینه رشد خوبی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین گفت: در سالی که دکتر کامران دانشجو وزارت علوم را تحویل گرفت، بودجه دانشگاه‌های کشور 1470 میلیارد تومان بود که با تلاش‌های وزیرعلوم، این بودجه طی دو سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است.

متکان با اشاره به رشد تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها نیز اظهار امیدواری کرد: نگرانی‌هایی که در مورد تجهیزات وجود دارد با در نظر گرفتن بودجه مناسب حل شود.

وی با اشاره به تورم موجود در کشور، تصریح کرد: علیرغم تورم موجود اما هیچ‌گونه افزایشی در نرخ خدمات دانشجویی ایجاد نشده است.

وی همچنین با بیان اینکه امسال در تخصیص بودجه سه ماهه چهارم تاخیر وجود داشت، در عین حال ابراز امیدواری کرد که همانند سال‌های گذشته دولت بودجه آموزش عالی را به صورت کامل تخصیص دهد.

معاون وزیرعلوم در خاتمه در خصوص خبر یکی از رسانه‌ها مبنی بر انتقال دانشگاه خواجه‌نصیر به کرج گفت: چنین خبری در وزارت علوم مطرح نیست.

 


 

کد خبر 159047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز