همشهری آنلاین: رئیس جمهور صبح امروز با حضور در مجلس شورای اسلامی لایجه بودجه سال 1391 را تقدیم مجلس کرد.

رئیس جمهوری با تشریح ویژگی‌های لایحه بودجه ۹۱ محور اصلی بودجه را رسیدن به رشد ۸ درصدی اقتصادی دانست و از طرح بزرگ اشتغالزایی دولت در لایحه بودجه ۹۱ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه) با ارائه گزارشی از موفقیت‌های دولت در یک سال گذشته آغاز شد.

وی با بیان این که در حدود یازده ماه گذشته دولت بیش از ۱۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی داشته است، گفت: این موفقیت ناشی از کاهش فرآورده‌های نفتی در داخل کشور است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: برای اولین بار صادرات فرآورده‌های نفتی، بنزین، گازوئیل با قراردادهای طولانی مدت آغاز شد و در همین سال یک گام بلند برای کوچک کردن دولت برداشته شد.

رئیس جمهور با بیان این که تفسیر اصل ۴۴ توسط دولت در این سال به سرعت ادامه پیدا کرد، گفت: صادرات غیرنفتی نیز با جهشی قابل تامل به رقم تاریخی رسید و در عین حال رقم صادرات کالای غیرنفتی از مرز ۳۵ میلیون دلار عبور کرد.

احمدی‌نژاد با بیان این که در سال جاری ۳۴۰ کالای ایرانی به بیش از ۱۶۰ کشور دنیا صادر شد و رقم بالایی در صادرات کالای ایرانی برای کشور به وجود آورد به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: طرح هدفمندی که بسیاری اعلام می‌کردند اجرای آن کشور را با رکود و نابودی بخش تولید مواجه می‌کند،پس از اجرای این قانون ما با افزایش قابل توجه کالاهای اساسی مواجه بودیم و رکود پیش‌بینی شده به وقوع نپیوست.

رئیس جمهور با اعلام این که بازار مالی و بورس ایران طی دو سال گذشته از موفق‌ترین بورس‌های دنیا بوده این موفقیت را نشانه وجود نشاط اقتصادی در ایران دانست.

وی به اصلاح قانون گمرکی اشاره کرد و از ارائه لایحه مالیاتی و نظام بانکی به مجلس خبر داد.

رئیس جمهور در ادامه به ویژگی‌های لایحه بودجه سال ۹۱ اشاره کرد و با اعلام این که لایحه بودجه ۹۱ براساس برنامه پنجم و پیش‌بینی‌های دقیق از شرایط بین‌المللی بازار، کشور و با پیش‌بینی قیمت نفت در سال ۹۱ طراحی شده است گفت: محور اصلی بودجه ۹۱ رسیدن به رشد ۸ درصدی اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری و افزایش بهره‌وری در رشد اقتصادی است.

احمدی‌نژاد با ابراز امیدواری از این که در پایان سال ۹۱ ضریب جینی به کمتر از ۳۷ صدم کاهش پیدا می‌کند، گفت: طرح بزرگ اشتغالزایی نیز در بودجه ۹۱ پیش‌بینی شده و دولت برنامه جدیدی در بودجه ۹۱ تدوین کرده که براساس آن دو میلیون هکتار زمین کشاورزی به مجموعه زمین‌های در حال کشت اضافه می‌شود.

 

کد خبر 159044
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز