گروه اجتماعی: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا (فتا)درباره مجرمان دستگیرشده به دست پلیس فتا گفت:

سردار کمال هادیانفر

64 درصد از مجرمان در میانگین سنی 17 تا 25 سال سن داشتند.سردار کمال هادیانفر ادامه داد: 32‌درصد بالای 25 سال و 4 درصد زیر 17‌سال سن داشتند که در این میان مجرمی 14 ساله نیز به چشم می‌خورد. او با اعلام کشف 51درصد پرونده‌های متشکله در پلیس فتا افزود: 4هزار پرونده در یک‌سال فعالیت این پلیس تشکیل شده است. وی طی سخنانی در نخستین سالگرد تاسیس پلیس فتا که ایسنا خبر آن را منتشر کرد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر در ایران 36میلیون و 500هزار نفر کاربر اینترنت داریم، گفت: از هر 100هزار نفر در ایران 97نفر از اینترنت استفاده کرده و بیش از 73میلیون نفر از هموطنان از تلفن همراه استفاده می‌کنند. هادیانفر با بیان اینکه موضوع46.8 درصد از پرونده‌ها برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی بوده است گفت: 53درصد از این پرونده‌ها کشف شده است.

رئیس پلیس فتا در مورد اساس و شگرد مجرمان در سرقت‌های مالی از حساب‌های بانکی دیگران گفت: 55‌درصد از سارقان با سوءاستفاده از رمزهای اینترنتی، 24درصد نصب نرم‌افزارهای جاسوسی، 9درصد با سرقت کارت بانکی، 8درصد با ایجاد صفحات فیشینگ و 4درصد از سارقان نیز با استفاده از سایر موارد اقدام به برداشت و سرقت غیرمجاز از حساب‌های بانکی دیگران می‌کنند.هادیانفر با بیان اینکه در بحث هتک حیثیت 32درصد از افراد از شبکه‌های اجتماعی برای انجام این عمل مجرمانه خود استفاده می‌کردند، گفت:

23درصد از این جرم در محیط وبلاگ‌ها، 22درصد در سایت‌ها، 21 درصد از طریق ای‌میل و تنها 2درصد از چت‌روم‌ها برای انجام عمل مجرمانه خود استفاده کرده‌اند. رئیس پلیس فتا درباره کلاهبرداری‌های اینترنتی با بیان اینکه 47 درصد از مجرمان برای انجام عمل مجرمانه خود از رایانه استفاده کرده‌اند، گفت: 33 درصد با ارسال ای‌میل و پیامک و 20 درصد آنان نیز از طریق درج آگهی و تبلیغ اقدام به شناسایی مالباختگان می‌کردند. او همچنین با اشاره به بحث هکرها و هک‌کردن سایت‌های داخلی گفت: به‌طور میانگین ماهانه یک هزار و 200 سایت در ایران هک می‌شوند که روزانه 36 سایت مورد هک قرار می‌گیرند.هادیانفر همچنین در مورد حفره‌های ناایمن که هکرها برای نفوذ در سایت‌ها از آنها استفاده می‌کنند، گفت: 73 درصد از سایت‌هایی که مورد هجوم هکرها قرار گرفته‌اند دولتی و 27 درصد از سایت‌های مورد هجوم هکرها خصوصی هستند.رئیس پلیس فتای ناجا ادامه داد: با توجه به آمارهای ارائه شده به‌نظر می‌رسد بانک‌های خصوصی از امنیت بیشتر و بالاتری برخوردار هستند.

کد خبر 158848
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز