یکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس صندوق بین‌المللی پول، هشدار داده اجرای اقدام‌های نامناسب ریاضتی از سوی کشورهای بدهکار منطقه یورو می‌تواند چشم‌اندازهای رشد را کور کند.

Lagarde

Christine Madeleine Odette Lagarde

کریستین لاگارد (Christine Madeleine Odette Lagarde) رئیس صندوق بین‌المللی پول یک‌شنبه (۹ بهمن، ۲۹ ژانویه) در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت که طرح‌های ریاضتی اقتصادی باید به صورت انفرادی دنبال شوند نه این که به طور کلی برای همه کشورها تجویز شوند.

کنفرانس پنج روزه داووس که روز چهارشنبه (۵ بهمن، ۲۵ ژانویه) آغاز شد بر مسائل و موضوعاتی همانند بحران مالی اروپا، بی‌ثباتی مالی در غرب، ناآرامی اجتماعی و افزایش تورم متمرکز است. نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ مقام سیاسی و تجاری از سراسر دنیا از جمله ۳۵ تن از رهبران کشورهای جهان در نشست سالانه دواووس شرکت کرده‌اند.

وی افزود: "برخی از کشورها با سرعت تمام به سوی این تثبیت مالی پیش می‌روند اما دیگر کشورها جا و فضا دارند. باید دریابند که چه کار باید کرد تا به خود کمک کنند."

این در حالی است که صندوق بین‌المللی پول در اعطا وام‌های اخیر به کشورهای یونان، ایرلند، پرتغال که در ازای اتخاذ سیاست‌های ریاضتی وام دریافت کردند نقش مهمی ایفا کرده است.

لاگارد که تلاش می‌کند تا با درخواست از رهبران کشورهای جهان که در داووس گرد هم‌آمدند برای اختصاص کمک‌های مالی فوق‌العاده به کشورهای بحران‌زده، منابع سازمان متبوع خود را تا ۵۰۰ میلیارد دلار تقویت کند.

"من با کیف کوچک خود این‌جا هستم تا کمی پول جمع کنم."

وی در حالی که کیف دستی خود را در هنگام سخنرانی بلند کرده بود گفت: "من با کیف کوچک خود این‌جا هستم تا کمی پول جمع کنم."

کشورهای اروپایی آمادگی خود را برای کمک ۱۵۰ میلیارد دلاری به صندوق بین‌المللی پول اعلام کردند و تامین ۳۵۰ میلیارد دیگر مورد نیاز را بر عهده باقی کشورهای جهان قرار دادند.

این در حالی است که بسیاری از کشورها همچون انگلیس و امریکا از اروپا می‌خواهند تا به میزان قابل توجهی صندوق کمک‌های خود را افزایش دهد.

همچنین، بیم‌هایی از به تاخیر افتادن بحران بدهی منطقه یورو که با اواخر سال ۲۰۰۹ با بحران مالی یونان آغاز شد و بر ایتالیا، اسپانیا و فرانسه تاثیر گذاشته است.

کد خبر 158741
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز