همشهری آنلاین: معارضان سنگالی خواستار مقاومت مردمی در برابر رئیس‌ جمهوری این کشور شدند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که معارضان سنگالی خواستار مقاومت مردمی در برابر رئیس‌ جمهوری این کشور شدند، نهادهای حقوقی بومی و مجامع بین‌المللی خواستار حفظ آرامش در سنگال شدند.

معارضان دولت سنگال وعده برگزاری تجمع اعتراض‌‌آمیز در مقابل کاخ ریاست ‌جمهوری این کشور و با برپایی تظاهرات علیه "عبدالله واد"، رئیس‌ جمهوری سنگال و واداشتن وی به کناره‌گیری از قدرت را داده‌اند.

"آلیونه تین"، یکی از اعضای جنبش 23 ژوئن سنگال به همراه ده‌ها معارض دیگر این کشور توسط پلیس این کشور دستگیر شده‌اند. در شورش‌های اخیر در سنگال یک پلیس کشته شد.

پس از اینکه دادگاه عالی سنگال اعلام کرد، عبدالله واد می‌تواند برای بار سوم در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند، ناآرامی‌های اخیر در این کشور به راه افتاد و هم اکنون هفت کاندیدای ریاست‌جمهوری به دنبال به چالش کشیدن عبدالله واد هستند.

روز جمعه پس از اینکه دادگاه عالی سنگال به عبدالله واد 85 ساله اجازه داد، برای سومین بار در انتخابات ریاست‌جمهوری 26 فوریه شرکت کند، درگیری‌های خشونت‌آمیز در خیابان‌های پایتخت سنگال به راه افتاد.

"ماکی سال"، نخست‌وزیر سابق سنگال، عبدالله واد را مسئول خشونت‌های اخیر در این کشور دانست و گفت که این ناآرامی‌ها به دنبال تصمیم وی برای عدم توجه به خواست مردم با یک کودتای انتخاباتی که قرار است در آینده نزدیک برگزار شود، رخ داده و ما قصد داریم از طریق مقاومت با این تصمیم مقابله کنیم.

کد خبر 158696
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز