چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: حدود 26 هزار اثر از شش هزار و ده هنرمند به دبیرخانه چهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر ارسال شد.

به گزارش همشهری آنلاین، با اتمام مهلت ارسال آثار در تمام بخش های جشنواره، 25 هزار و 856 اثر از شش هزار و ده هنرمند به دبیرخانه ارسال شده است.

در رشته کاریکاتور 3 هزار و 115 اثر از 661 هنرمند از 71 کشور، 4 هزار و 395 اثر در رشته نقاشی، هزار و 178 اثر در رشته خوشنویسی، 943 اثر در رشته نگارگری، نه هزار و 907 اثر در رشته عکس، سه هزار و 122 اثر در رشته پوستر، 565 اثر در رشته سفال، 452 اثر در رشته مجسمه‌سازی و دو هزار و 97 اثر در رشته تصویرسازی به دبیرخانه چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر ارسال شده است.

در بخش ویژه بیداری اسلامی و عدالتخواهی جهانی نیز 3هزار و 475 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

آثار رسیده به دبیرخانه چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر نسبت به نخستین دوره جشنواره بیش از چهار برابر شده است.

در نخستین دوره جشنواره 5938 اثر از 2118 هنرمند، در دومین دوره 9500 اثر از 3100 هنرمند و در سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر 21هزار و 807 اثر از پنج هزار و 88 هنرمند به جشنواره ارائه شد.

در بخش همایش چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، با پایان مهلت ارسال مقالات به همایش 86 مقاله با موضوع تحولات هنر انقلاب اسلامی به دبیرخانه جشنواره رسید.

همایش چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر به دبیری محمد خزایی در محورهای بررسی تحولات و دستاوردهای هنرهای تجسمی ایران پس از انقلاب اسلامی، پژوهش‌های تطبیقی میان هنرهای تجسمی امروز ایران و تحولات جهانی هنر، نظریه پردازی در اصول و مبانی اندیشه هنر دینی در حوزه هنرهای تجسمی، گرایشات معنوی هنر درجهان معاصر با تاکید بر هنر‌های تجسمی، بررسی زمینه‌های احیای ارزش‌های والای هنر ایرانی و اسلامی در هنر معاصر ایران، شناسایی منابع و مکتوب غنی هنر ایران و معرفی آنها، نقد و بررسی وضعیت آ‌موزش هنرهای تجسمی قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و نقد و بررسی تحولات هنرهای تجسمی معاصر ایران با تاکید بر هنر دوره انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

مقالات ارائه شده به همایش چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر بررسی و داوری می‌شود و مقالات منتخب در همایش جشنواره ارائه می‌شود.

چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، سفال، مجسمه‌سازی، عکاسی، پوستر، تصویرسازی، کاریکاتور و فیلم مستند هنرهای تجسمی 10بهمن تا 14 اسفند ماه در تهران و تمام استان‌ها برگزار می‌شود.

 

کد خبر 158227

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز