نماینده مردم تهران در مجلس در اعتراض به واکنش‌های تند علیه عماد افروغ طی یادداشتی با برشمردن سوابق اصولگرایانه وی خطاب به منتقدان نوشت: افروغ اندیشمند متدینی است که نه به راحتی و نه حتی به سختی هویت دینی خود در دفاع از نظام اسلامی و اندیشه مترقی ولایت فقیه را از دست نخواهد داد.

naderan

متن کامل یادداشت الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که توسط مهر منتشر شده به این شرح است:

سه شنبه هفته گذشته در جریان نطق‌ها و نظرات برخی نمایندگان در صحنه علنی مجلس شاهد حملات تند و آتشینی علیه یک چهره غائب در جلسه بودم که رئیس وقت جلسه هم تلویحا آن مواضع و انتقادات را تایید کرد. کنجکاو شدم. متوجه شدم حکایت سخنانی است که آقای دکتر عماد افروغ در برنامه پارک ملت شبکه اول صدا و سیما ایراد کرده‌ند. با توجه به شناختی که از مختصات فکری و دینی افروغ داشتم از حملات و انتقادات علیه وی شگفت زده شدم و به متن سخنان وی در این برنامه مراجعه کردم تا علت این هجمه‌ها را بیابم. شکر خدا دیدم مواضع وی در خصوص انقلاب اسلامی و نظام مردمسالاری دینی و نظریه ولایت فقیه سر سوزنی تغییر نکرده است. متاسف شدم از آنهایی که یا اساسا مصاحبه را ندیده‌ا‌ند و یا خدای ناکرده با کج فهمی و کوته بینی و یا اغراض دیگر، اظهارنظرهای ناجوانمردانه و ناعادلانه‌ای را در حق وی روا داشته‌ند.

برای دوستان جدید و دو آتشه انقلاب که این روزها در برابر چنین سخنانی برآشفته اند باید بگویم که بنده سالهاست افتخار آشنایی با آقای افروغ را دارم و به خوبی به یاد دارم که چگونه تندروهای اصلاح طلب، نقد مبنایی ایشان در مواجه با مردمسالاری دینی و دفاع از اندیشه ولایت فقیه را بر نتابیدند و به بهانه انتقال از دانشگاه شریف به دانشگاه تربیت مدرس از دانشگاه مبداء اخراج و هرگز به دانشگاه مقصد راه ندادند تا اینکه دکتر افروغ سر از پژوهشگاه علوم انسانی درآورد.

برای همین دوستان جدید و دو آتشه و البته دلسوزان و پیشکسوتانی که در این شرایط سخت در برابر این تندروی‌ها سکوت پیشه کرده‌اند شهادت می‌هم که آقای دکتر افروغ اندیشمند متعهد و متدینی است که نه به راحتی و نه حتی به سختی هویت دینی خود در دفاع از نظام اسلامی و اندیشه مترقی ولایت فقیه را از دست نخواهد داد. فردی که سال‌های متمادی از عمر خود را در دفاع از روشنفکری دینی هزینه کرده است ابایی ندارد که برای تعمیق فهم دین در جامعه و حاکمیت مستمر فقه و فقیه باز هم هزینه بدهد. دوستان جدید انقلاب اگر به خاطر ندارند ما به خوبی به یاد داریم که در مسیر روشن اما دشوار انقلاب در مواجهه با انحرافات، بعد از سنگلاخ مجلس ششم، این افروغ‌ها بودند که به مجلس هفتم و به فهرست اصولگرایان هویت بخشیدند و مایه اعتبار و اعتماد مردم شدند.

برای همه کسانی که در این آتش با فریاد خود می‌مند و یا با سکوت خود آن را تائید می‌نند لازم است تا ماجرایی را که خود شاهد آن بودم نقل کنم تا متوجه نوع نگاه روشن رهبر فرزانه انقلاب در مواجهه با روشنفکران و اندیشمندان جامعه شوند.

بعد از جلسه دوم اندیشه‌ای راهبردی که در بیت مقام معظم رهبری با موضوع نفش عدالت برگزار شد، در محضر ایشان برای نماز آماده می‌دیم . حضرت آقا در موقع عبور از جلوی جمعیت ضمن خوش و بش با افراد به آقای دکتر افروغ که رسیدند پس از ملاطفت و تفقد از وی پرسیدند: «شما چرا در این جلسه مقاله ارائه نکردید؟» یعنی برای ایشان علی رغم همه مشغله‌ای ذهنی و اجرایی موضوعیت داشت که مواضع آقای دکتر افروغ را به عنوان یک اندیشمند جامعه شناس از منظر تئوری و کاربردی در حوزه عدالت بشوند و در مهندسی ساختاری آینده انقلاب اسلامی از آن بهره مند شوند.

در پایان باز هم شهادت می‌هم که بحمدالله زندگی فردی، اجتماعی، خانوادگی و علمی دکتر افروغ همواره در خدمت انقلاب اسلامی بوده، هست و خواهد بود و آنها که تلاش دارند بین ایشان و نظام اسلامی فاصله بیاندازند این آرزو را به گور خواهند برد.
ان شاءلله

کد خبر 157934
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز