گروه سیاسی: پرویز داودی معاون اول رئیس جمهوری که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید ترکمنستان صبح چهارشنبه راهی این کشور شد، با رئیس جمهوری جدید این کشور و همچنین رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

پرویز داودی در سفری کوتاه به عشق آباد پایتخت ترکمنستان در مراسم تحلیف قربان قلی بردی محمد اف رئیس جمهور جدید این کشور که جایگزین صفر مراد نیازف رئیس جمهور فقید این کشور شده، شرکت کرد.

معاون اول رئیس جمهوری بعدازظهر چهارشنبه در عشق آباد در دیدار با قربان قلی بردی محمد اف رئیس جمهوری جدید ترکمنستان با اشاره به روابط خوب ایران و ترکمنستان به عنوان دو کشور دوست و همسایه بر لزوم گسترش هرچه بیشتر مناسبات تهران- عشق‌آباد تاکید کرد.

قربان قلی بردی محمد اف نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور هیأت بلندپایه ایرانی در مراسم تحلیف خود گفت: ایران و ترکمنستان دو کشور دوست و برادر هستند و عشق‌آباد اولویتی ویژه برای روابط خود با تهران قائل و علاقه‌مند است این روابط هرچه بیشتر در زمینه‌های گوناگون توسعه یابد.

دیدار با نخست وزیر ترکیه

معاون اول رئیس جمهوری همچنین عصر چهارشنبه در دیدار نخست وزیر ترکیه در عشق‌آباد بر تقویت رایزنیها و مشورتها میان تهران و آنکارا به منظور یافتن راه‌حل مناسب برای مشکلات منطقه و جهان اسلام تاکید کرد.

پرویز داودی در جریان این دیدار با اشاره به جنایات اسرائیل و ادامه حضور اشغالگران در عراق تاکید کرد: جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه در تخریب مسجدالاقصی، ادامه حضور اشغالگران در عراق که سبب افزایش ناامنی و بی ثباتی در این کشور شده و توطئه‌های دشمنان برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان از جمله ایجاد تنش میان شیعه و سنی موجب نگرانی جهان اسلام شده است.

کد خبر 15789

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز