گروه شهری: از سال آینده برای حل معضل پارکینگ، احداث پارکینگ‌های مکانیزه در پایتخت، به‌صورت گسترده آغاز خواهد شد.معاون شهرسازی شهرداری تهران با اعلام این خبر راه‌حل مشکل کمبود پارکینگ در تهران را افزایش پارکینگ‌های مکانیزه توصیف کرد.

ماشین

معصومی با اشاره به مشکل جدی کمبود پارکینگ در مناطقی که بافت ریزدانه دارد، اظهار کرد: در حال حاضر زمینه تامین پارکینگ در شعاع مشخصی از هر ملک در بافت ریزدانه فراهم شده است.
وی با اشاره به‌وجود یک پارکینگ مکانیزه در خیابان ایرانشهر تهران، عنوان کرد: پارکینگ‌های مکانیزه شرایطی را فراهم می‌کند که در فضایی به وسعت 200 متر حدود 160 خودرو ساماندهی شود.
به گفته معصومی، سرانه هزینه ساخت پارکینگ مکانیزه برای هر خودرو 20 میلیون تومان است.معاون شهرسازی شهردار تهران از تدوین ضوابط ایمنی پارکینگ‌های مکانیزه خبر داد و افزود: در حال حاضر سازمان آتش‌نشانی معتقد است که هیچ ضابطه‌ای وجود ندارد که ایمنی پارکینگ‌های مکانیزه توسط آن بررسی شود.

وی گفت: با تدوین این ضوابط، شهرداری تهران زمینه توسعه پارکینگ‌های مکانیزه در پایتخت را فراهم خواهد کرد و از سال آینده شاهد افزایش پارکینگ‌های مکانیزه خواهیم بود.در تیرماه سال‌جاری نیز شهردار تهران هنگام بهره‌برداری از نخستین پارکینگ تمام مکانیزه تهران با اشاره به کمبود بیش از نیم میلیون محل پارک خودرو در پایتخت اعلام کرده بود: با احداث پارکینگ‌های مکانیزه با سطح اشغال کمتر و سرعت بیشتر و هزینه پایین‌تر می‌توان مشکل کمبود پارکینگ را حل کرد و قصد داریم این دانش فنی را به بخش خصوصی منتقل کنیم تا حتی در نزدیکی مجتمع‌های مسکونی و تجاری که کمبود پارکینگ دارند و در محدوده محلات اینگونه پارکینگ‌ها ساخته شود و جبران کمبود پارکینگ را داشته باشیم.

ابلاغ طرح تفصیلی پایتخت تا پایان سال

معاون شهرسازی شهرداری تهران، با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر تهران تا پایان سال تصویب و ابلاغ می‌شود، گفت: مقاومتی برای اجرای این طرح در بدنه نیست.معصومی در گفت‌‌و‌گو با فارس درخصوص آخرین وضعیت طرح تفصیلی تهران اظهار داشت: حدود 10 جلسه در کمیسیون ماده 5 در این زمینه بحث و بررسی صورت گرفته است.معاون شهرسازی شهرداری تهران، با تأکید بر این موضوع که طرح تفصیلی یک پلاک نیست که در یک جلسه درباره آن تصمیم‌گیری شود گفت: طرح تفصیلی 900 هزار پلاک است لذا بررسی این طرح زمان‌بر است و نیازمند جلسات متعدد است.

وی در پاسخ به این پرسش که مشکل کجاست که تاکنون این طرح انجام نشده است افزود:‌گیری وجود ندارد و در حال بررسی هستیم.معصومی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه برخی اعضای شورای شهر معتقدند که در بدنه شهرداری برای اجرای این طرح مقاومت وجود دارد گفت: مقاومت نیست در حال بررسی هستیم تا هرچه زودتر این طرح اجرایی شود. معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه تا پایان سال این طرح را تصویب و ابلاغ خواهیم کرد، گفت: اجرای این طرح به نفع شهر است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در چند منطقه این طرح اجرایی شده است بیان کرد: به‌صورت پایلوت در تمام مناطق طرح را در سال گذشته تجربه کردیم تا بتوانیم نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی کنیم. معصومی ادامه داد: مشکلات را شناسایی، مغایرت‌ها را درآورده و در حال بررسی هستیم. به گفته معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، زمانی که طرح تفصیلی تصویب و اجرایی شود شهر براساس یک برنامه پیش می‌رود. معصومی به زون‌‌بندی‌های صورت گرفته در شهر تهران اشاره کرد و گفت: براین اساس می‌توانیم کارها را به‌خوبی پیش ببریم.

کد خبر 157818
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز