همشهری‌آنلاین: معاون نظارتی بانک مرکزی اعلام کرد: افراد دارای ارز بدون مدرک خرید تا پانزدهم بهمن فرصت دارند تا با سپرده گذاری یا فروش آنها در شبکه بانکی از شمول قاچاق بودن و قوانین پولشویی خارج شوند.

ابراهیم درویشی درمصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: پس از ابلاغ بانک مرکزی مبنی برغیر قانونی و قاچاق بودن ارز بدون مدرک خرید، شمار زیادی از هموطنان که از پیش ارزهای خارجی در دست داشتند و یا برگ خرید آنها مفقود شده است از این تصمیم ابراز نگرانی کردند.

وی افزود: در پی این نگرانی‌ها بانک مرکزی باهماهنگی بانک‌ها تصمیم گرفت از امروز تا پانزدهم بهمن فرصتی را برای این دسته ازهموطنان ایجاد کند.

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: افراد دارای ارز بدون مدرک خرید می‌توانند آنرا در یکی از شعب ارزی بانک‌های دولتی یا خصوصی که بیشترین سود را به آنها می‌دهد سپرده گذاری کنند و بانکها نیزموظف شدند سود سپرده‌های ارزی را با همان ارز به سپرده گذار پرداخت کنند .

وی تصریح کرد: افراد پس از سپرده گذاری می‌توانند هر گاه به ارز خود نیاز داشتند آن را برداشت کنند.

درویشی درباره قیمت خرید ارز در بانک‌ها نیز گفت: با بانک‌ها توافق شده است که با نرخ شناور بازار فرعی که امروز برای دلار حدود 1350 تومان است ارز افراد متقاضی فروش را خریداری کنند.

معاون نظارتی بانک مرکزی افزود: بدیهی است پس از پایان مهلت تعیین شده ارزهای مکشوفه قاچاق تلقی و متناسب با مقررات و قانون مبارزه با پولشویی با دارندگان آن برخورد خواهد شد .

وی درباره ارز همراه مسافر نیز گفت: برای مسافران عازم خارج از کشور نیز پس از ورود به سالن ترانزیت فرودگاه‌های بین‌المللی باجه‌های ارزی در نظر گرفته شده است که به صورت شبانه روزی فعال هستند و به ازای هر نفر هزار دلار با نرخ دولتی پرداخت می‌شود.

درویشی میزان ارزی را که مسافران خارج از کشور مجازند با خود ببرند پنج هزار دلار به ازای هر نفر اعلام کرد

کد خبر 157678

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز