سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

گروه شهری: اعضای شورای شهر در جلسه سه شنبه نگرانی خود را به‌خاطر آلودگی شدید هوا در تهران و کلانشهرها ابراز کردند.

شورای شهر

معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر به مناسبت 29 دی روز هوای پاک ضمن اعلام این خبر نگرانی‌های خود را بابت تاثیرات مضر آلودگی هوا بر سلامت و بهداشت مردم توضیح داد وگفت: بیش از 30 میلیون نفر درکشور تحت‌تأثیر آلودگی هوا در خطر ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی، آسم و آلرژی قرار دارند و این وظیفه ملی، اخلاقی و دینی ماست که نسبت به آن بی‌تفاوت نباشیم. وی در توضیح اقدامات صورت‌گرفته از سوی شورای شهر درباره کاهش آلودگی هوا به پیشنهاد بازنگری برنامه جامع آلودگی به‌دلیل تاخیر دولت در اجرای این برنامه اشاره کرد و گفت: علاوه براین طرح کاهش بخارات بنزین (طرح کهاب)‌ و تصویب اعتبارات آن، مصوباتی در بحث مقابله با آزبست و عدم‌استفاده از این ترکیبات در لنت ترمز، در شورای شهر مطرح شد.

رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر با ابراز تأسف از اینکه در بررسی‌های صورت گرفته روی 11‌لنت ترمز تولید داخل و خارج میزان آزبست حتی تا 30درصد نشان داده شده گفت: این میزان آزبست در لنت‌های ترمز بسیار نگران‌کننده است به همین دلیل از همه مسئولان گمرک و مؤسسه استاندارد می‌خواهیم که نظارت کافی روی محصولات لنت ترمز اعمال کنند. وی بر لزوم گسترش ناوگان حمل‌ونقل عمومی با محوریت مترو تاکید کرد و گفت: مشکلی که در این راه وجود دارد تحقق اعتبارات دولتی است و مثلا ترخیص واگن‌های مترو از گمرک هنوز نیازمند اعتبار است.

ابتکار ادامه داد: در یک حرکت نمادین قرار است در یکی از پمپ بنزین‌های شهر تهران بنزین با استاندارد یورو 4 ارائه شود. این درحالی است که براساس قانون برنامه جامع و مصوبه دولت بنزین یورو 4 باید از سال 89 درکشور عرضه می‌شد و به‌نظر می‌رسد از برنامه بسیار عقب باشیم. حسن بیادی که در نبود مهدی چمران ریاست جلسه علنی دیروز شورای اسلامی شهر تهران را برعهده داشت نیز در این باره گفت: مبارزه با آلودگی هوا همچنان ناموفق است.

بیادی ضمن اینکه از مسئولان مربوطه خواهش کرد تا به نگرانی‌های مردم درباره آلودگی هوا توجه داشته باشند و مردم را درک کنند گفت: شهرداری تهران انصافا 70 تا 80 درصد برنامه‌های مورد انتظار شورای اسلامی شهر تهران را پیاده کرده است، اصلا شهرداری چه کار می‌توانسته بدون کمک دولت بکند که نکرده است.

تقدیر از دریافت جایزه جهانی سینما

دیروز احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران دریافت جایزه گلدن گلوب توسط اصغر فرهادی را تبریک گفت و افزود: این جایزه بزرگ‌ترین جایزه سینمایی است. به گفته مسجد جامعی این فیلم که نمونه‌ای از زندگی امروز انسان در جامعه شهری کشور را روایت می‌کند، فیلمی ضد‌دروغ است و بیش از 60 جایزه نیز دریافت کرده است. این عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر با ابراز خوشبختی از اینکه فیلم جدایی نادر از سیمین جایزه فیلم شهر را نیز دریافت کرده است گفت: این فیلم هم از مجامع دولتی و هم غیردولتی و منتقدان موفق به کسب انواع جوایز شده است. وی گفت: در شرایطی که همه بر طبل جنگ می‌کوبند آقای اصغر فرهادی پیام خوبی در این مراسم برای دنیا ارائه کرد و گفت که ملت ایران صلح‌جو و صلح‌طلب هستند.

گزارش حسن اجرای بودجه90

دیروز رسول خادم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر گزارش نظارتی 9ماهه خود را در باره حسن اجرای مصوبه بودجه سال1390 شهرداری تهران ارائه کرد. وی در بخشی از گزارش خود گفت: در این بازدید 91‌درصد پروژه‌های مصوب مناطق و 98‌درصد پروژه‌های معاونت‌ها مورد بازدید قرار گرفت که براساس این بازدید‌های صورت گرفته متوجه شدیم 47 درصد کل پروژه‌های شهر تهران از زمان‌بندی مورد انتظار جلوتر هستند.

خادم درمورد وضعیت پیشرفت پروژه‌ها نیز گفت: در دهه اول دی کل پروژه‌های مناطق و معاونت‌ها با پیشرفت 60 درصدی مواجه بودند این در حالی است که پیشرفت مورد انتظار ما حدود 74درصد است که 14درصد از پیشرفت مورد انتظار ما فاصله دارد. به گفته خادم در 9 ماهه سال گذشته 47درصد کمبود نقدینگی داشتیم اما امسال این رقم به 31درصد رسید. در مورد برآورد ناقص نیز سال گذشته 6.8 بود که این رقم امسال به2.4رسید. عدم‌تناسب منابع با هزینه سال گذشته 2.1و امسال1.6 درصد بود. وی همچنین اظهار داشت: در 9ماهه امسال 89 درصد درآمد نقدی محقق شده که در مقایسه با سال قبل 27درصد رشد داشته است.

در بخش غیرنقدی نیز 117درصد درآمدها محقق شده؛ سال گذشته این رقم 85 درصد بود که نشان می‌دهد امسال با رشد 32درصدی در بخش درآمدهای غیرنقدی مواجه بودیم.بنا بر این گزارش خادم ضمن اشاره به اینکه درمجموع در 9ماهه امسال99 درصد درآمدها به نسبت 9به12 محقق شده است گفت: در سال‌جاری تورم باعث شده که به شکل قابل توجهی 30درصد تغییر برآورد در پیش‌بینی هزینه‌ها داشته باشیم. در این‌باره خسرو دانشجو ضمن ابراز خوشحالی بابت کاهش مشکل کمبود نقدینگی در سال‌جاری گفت: به‌نظر می‌رسد که ظرفیت نظارت پذیری در بدنه اجرایی شهرداری تهران افزایش یافته است و اینگونه گزارش‌ها نشان می‌دهد که فضای کارشناسی و تعامل خوب و مثبتی در مجموعه مدیریت شهری حاکم شده است.

کد خبر 157582
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز