همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور گفت: مشایی سازمان میراث را متحول کرد و بقایی نیز همین راه را دنبال کرد. البته کارهای انجام شده حاصل تلاش همه کارمندان این سازمان است اما بالاخره نقش رهبری ومدیریت مهم است.

به گزارش همشهری‌آنلاین،‌ مراسم تودیع روح‌الله احمدزاده کرمانی و معارفه سیدحسن موسوی رؤسای قدیم و جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد. در این مراسم احمدی‌نژاد اظهارات قابل توجهی ارائه کرد که مهمترین این اظهارات در جدول زیر می آید. 

1

  • هستند آدم‌های کوته فکری که قبلا بیشتر بودند و الان کمتر شده‌اند. زمانی که ما از میراث فرهنگی صحبت می‌کردیم می‌گفتند این چه کاری است که شما یک تکه کاشی را در موزه نگه می‌دارید و یا یک زمانی فردی پشت تریبون دستور تخریب چند حمام تاریخی را داد و از آنجایی که زمین گران شد با فکر اقتصادی چند حمام تاریخی را تخریب کردند اما مگر یک ملت با پول می‌ماند؟ ملت با فرهنگ می‌ماند

2

  • گذشته یک ملت مبنای تهدید درست یک ملت از وقایع و پیچ و خم‌های تاریخی است و نمی‌شود گذشته یک ملت را پاک کرد.

3

  • نباید آدم‌ها را با بازدهی اقتصادی ارزیابی کنیم، چرا که مگر خداوند ما را با بازدهی اقتصادی‌مان ارزیابی می‌کند؟

4

  • متاسفانه به همه چیز رنگ اقتصادی زدند. چشم‌شان را بر روی حقیقت می‌بندند چرا که برایشان منفعت اقتصادی ندارد که گردشگری هم چیزی است که قربانی شده است. بنابراین اگر اسم صنعت را روی اینها بگذاریم و نگاه ما فقط اقتصادی باشد، فردا پزشکی نیز صنعت می شود و این خوب نیست.

5

  • نگاه ابزاری غربی‌ها و مدعیان دروغین دموکراسی به انسان‌ها به گونه ای است که وقتی به آدم‌ها نگاه می‌کنند او را مثل یک برگ رای می‌بینند. در حالی که باید وقتی به انسان نگاه می‌شود او را بالاترین مخلوق خدا ببینند.

6

  • ما اینجا می‌گوییم تحولات اسلامی و اینکه آمریکا در حال نابودی است در حالی که با وجود اینترنت و رسانه‌ای یکسان آنجا برداشت‌ها معکوس است.

7

  • ارتباطات اهمیت زیادی دارد البته برخی‌ها از این هم نگرانند و آدم غصه می‌خورد از این رفتارها. آن موقع که بحث افزایش تعطیلی عید فطر را مطرح کردیم، عده‌ای با شلوغ بازی گفتند چرا می‌خواهید تعطیلات را افزایش دهید. خوب نیست و مردم به شمال می‌روند. در حالی که ما گفتیم این چه نگاهی است که شما به ارتباط انسان‌ها دارید. مگر مردم دو روز تعطیل باشند، گناه می‌کنند. چرا این گونه فکر می‌کنید.

8

  • برخی‌ها فکر می‌کنند اگر گردشگر خارجی به کشورمان بیاید، فرهنگ ما را نابود می‌کند در حالی که ما کشوری هستیم که چندین بار اشغال شده و دانشمندان‌مان را کشته‌ و کتابخانه‌ها را سوزانده‌اند اما باز جوانه زده است. چرا برخی می‌گویند ملت با سفر به خارج از کشور خراب می‌شود. در حالی که باید به ملت شخصیت داد و بیایید به ملت بگویید خارج که سفر می‌کنید فرهنگ خودتان را حفظ کنید.

9

  • معادل کل تاریخ این کشور تخت اقامتی در این چند ساله درست شده است.

10

  • از زمانی که مشایی به این سازمان آمده‌، این سازمان متحول شد و حتی در بعضی از بخش‌ها به اندازه 50- 60 سال قبل کار انجام شده است.

11

  • مشایی با آن نگاه فرهنگی که دارد در سازمان میراث کار کرد البته برخی‌ها از نگاه فرهنگی وی خوششان نمی‌آید که اشکالی ندارد ولی باید منطقی برخورد شود. چرا که نفی و رد در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما جایگاهی ندارد و ایران همواره کانون آزاد اندیشی بوده است. دانشمندان و علمای ما وقت می‌گذاشتند و دنیا را می‌گشتند تا ببینند چه کسی حرف و اندیشه جدیدی دارد.

12

  • مشایی سازمان میراث را متحول کرد و بقایی نیز همین راه را دنبال کرد. البته کارهای انجام شده حاصل تلاش همه کارمندان این سازمان است اما بالاخره نقش رهبری ومدیریت مهم است. بعد از این دو احمدزاده نیز با عشق و علاقه کار را دنبال کرد که امروز شاهد یک سازمان سرپا ورزیده و جهت‌دار هستیم.

13

  • احمدزاده به دلایلی که گفته بعدا می‌گوید خواست در جایی دیگر در دولت مشغول باشد.

(منبع: خبرآنلاین)

کد خبر 157448
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز