چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

جنبش صدر چهارشنبه 14 فوریه (25 بهمن) اخبار و گزارش‌های مربوط به ادعای مقامات اطلاعاتی آمریکا درباره فرار مقتدا صدر به ایران را تکذیب کرد.

خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد: "نصار الربیعی" یکی از معاونین مقتدا صدر در این باره اعلام کرد:‌ «صدر هنوز در داخل عراق است و فعالیت معمول خود را دارد.» ربیعی از اشاره به مکان دقیق حضور صدر در عراق اجتناب کرد.

این گزارش به نقل از "باسم العصاری" یکی دیگر از مقامات دفتر صدر در نجف اشرف ، حاکی است که مقتدا همچنان در این شهر مقدس حضور دارد و اگر قرار باشد به خارج کشور سفر کند اخبار آن همچون گذشته اعلام خواهد شد. پیش از این رسانه‌های آمریکایی گزارش داده بودند که مقتدا از ترس این که منزلش توسط نیروهای آمریکایی هدف حمله قرار گیرد، به ایران گریخته است.

الربیعی در واکنش به اینادعا در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «مضحک است. بی‌معنی است. ارتش آمریکا که اکنون در عراق حضور دارد در مقابله با صدر ناتوان است چه فرقی می‌کند که 20 هزار نیرو به نیروهایش اضافه کند.»

معاون صدر همچنین اعلام کرد که این جنبش بر حمایت خود از طرح امنیتی تاکید دارد و اگر طرح‌های امنیتی موفقیت‌آمیز باشند این جنبش نیز حاضر به خلع سلاح خواهد بود.
 ربیعی اضافه کرد: «تسلیحاتی که مردم برای دفاع از خود به دست آورده‌اند به محض این که امنیت در کشور حاصل شود، از بین خواهد رفت. ما از این طرح حمایت می‌کنیم.»

کد خبر 15737

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز