چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور سوریه در اقدامی ناگهانی روز گذشته با حضور در میان مردم سوریه در دمشق، بر اعتماد به آینده روشن کشورش تاکید کرد.

اسد

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، بشار اسد یک روز پس از سخنرانی در انتقاد از عملکرد اتحادیه عرب دیروز با حضور در جمع مردم در دمشق، با تاکید بر ضرورت همبستگی ملت و دولت سوریه درقبال بحران جاری در کشور، افزود: دمشق پایتخت مقاومت و تاریخ است و حضورم در میان شما برای ثبت در تاریخ است که با مردم سرزمینی همراه شدم که همه تلاش‌ها بر تبدیل کردن آن از سرزمین محبت و صلح به سرزمین ویرانی و کشتار متمرکز شده است.

وی پیش از این و در ماه‌های نخست شروع بحران در کشورش، در میان مردم حاضر شده بود. رئیس‌جمهور سوریه در میان هزاران نفر از مردم در میدان امویان در پایتخت، با ابراز اطمینان نسبت به آینده کشور با تکیه بر مردم، تاکید کرد که پیروزی بر هرگونه توطئه‌ای از رهگذر اعتماد بر مردم امکان‌پذیر است. این درحالی است که آمریکا و فرانسه از سخنان بشار اسد درباره دخالت طرف‌های خارجی در کشورش و عدم‌صدور هرگونه فرمانی برای تیراندازی به سوی مردم، انتقاد کردند. ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بشار اسد را به عدم‌پایبندی به تعهداتش درقبال اتحادیه عرب متهم کرد و افزود: اظهارات اسد درباره توطئه طرف‌های خارجی بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه عرب را دربرمی‌گیرد.

در همین حال، آلن ژوپه وزیر خارجه فرانسه هم با انتقاد از سخنرانی اخیر اسد، آن را برخلاف توقعات توصیف کرد و وی را به تشویق به خشونت متهم کرد. رئیس‌جمهور سوریه در سخنرانی اخیر خود با تاکید بر ادامه روند اصلاحات در کشور، تاکید کرده بود که در هیچ سطح از سطوح حکومتی فرمانی درباره آتش گشودن به سوی تظاهرات‌کنندگان صادر نشده است و تنها با افراد مسلح و در مقام دفاع از خود، برخورد شده است.

کد خبر 156998
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز