دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم «پرده آخر» به کارگردانی واروژ کریم مسیحی محصول سال 1369 به مدت 110 دقیقه، 14دی ماه ساعت 16در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصرتهران به نمایش درمی‌آید.

به گزارش همشهری آنلاین، واروژ کریم مسیحی از سال 1350 فعالیت سینمایی خودش را آغاز کرد.

وی نویسنده و کارگردان فیلم «پرده آخر» در سال 1369 و تردید را در سال 1387 به عهده داشته است. وی همچنین برنامه ریزی، دستیار کارگردان، مدیر تولید و تدوین چندین فیلم را در کارنامه هنری خود دارد.

فیلم «پرده آخر» از آن جا شروع می‌شود که تاج الملوک و کامران میرزا، تنها بازماندگان دودمان رفیع الملک،‌ برای تصاحب مجدد خانه موروثی خانواده که پس از غرق شدن برادرشان حسام میرزا در رودخانه به همسرش فروغ الزمان به ارث رسیده، دست به توطئه می زنند. نقشه توطئه این است که با اجرای نمایشی که کامران میرزا نوشته، ثابت کنند که فروغ الزمان مجنون است و احتمالاً بعداً او را از سر راه بردارند.

یک گروه دوره‌گرد تئاتری را استخدام می‌کنند تا در نقش خدمه خانه، در اجرای توطئه کمک کنند.

گروه نمایشی که از نیت نهایی این خواهر و برادر بی‌خبرند، وارد این بازی می‌شوند. فروغ الزمان که در شهرستان ساکن بوده، بی خبر از همه جا برای اولین بار وارد این خانه می‌شود و از همان ابتدا بازی شروع می‌شود و به او وانمود می‌کنند که شوهرش را کشته‌اند.

فروغ الزمان از شهربانی کمک می‌خواهد و بازرس رکنی و مأمورانش وارد ماجرا می‌شوند، اما در بازرسیها مدرکی به دست نمی‌آورند و تاج الملوک به طور ضمنی به بازرس رکنی می‌فهماند که فروغ دچار پریشان حالی است.

با رفتن رکنی و مأمورانش ، بازیها ادامه پیدا می‌کند و فروغ که ندانسته خود یکی از بازیگران اصلی نمایش است، هر بار فریب می خورد و کارش به بیماری می‌کشد و در خاتمه، تاج الملوک کارش به جنون می‌کشد و فروغ خانه را می‌بخشد تا به بیمارستانی برای مستمندان تبدیل شود.

 علاقمندان برای استفاده از برنامه های نمایش فیلم می‌توانند روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 16 به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند و یا در خصوص اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.tmoca.com و یا با شماره تلفن 88951965 روابط عمومی و یا 88955753 واحد سینماتک تماس بگیرند.

 

کد خبر 155802

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز