همشهری آنلاین: صف‌های طولانی مردم جلوی بانک‌ها و صرافی‌ها برای خرید سکه نتیجه سیاست‌های غلط بانک مرکزی است که اراده‌ای هم برای حل آن ندارد.

نادر قاضی پور در گفتگو با همشهری آنلاین گفت: به نظر می‌رسد، گرانی قیمت دلار سیاست بانک مرکزی و دولت است تا بتوانند دلارهای خود را به قیمت بالاتری بفروشند و سود کنند.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی و سیاست‌های غلط آن، بازار دلار را آشفته کرده است گفت: بانک مرکزی از افراد صاحب نظر استفاده نمی‌کند و هیچ کنترلی بر بازار ارز ندارد. صف‌های طولانی مردم جلوی بانک‌ها و صرافی‌ها برای خرید سکه نتیجه همین سیاست‌های غلط است که اراده‌ای برای حل آن وجود ندارد.

 وی با بیان اینکه بانک مرکزی قرار بود 3 هزار میلیارد اوراق مشارکت توزیع کند تا از نقدینگی جامعه کم شود ادامه داد: این کار می‌توانست مردم را به سمت سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت بکشاند تا این صف‌های طویل جلوی صرافی‌ها کوتاه شود و بازار دلال‌ها هم از رونق بیفتد.

 قاضی پور به مصوبه جدید شورای پول و اعتبار برای کنترل وضعیت بازار اشاره کرد و به همشهری آنلاین گفت: هیچ کدام از این مصوبات نمی‌تواند عملیاتی باشد، مصوبات این شورا باید اجرایی و به نفع نظام باشد درحالی که پشتوانه اجرایی ندارد و در حد یک مصوبه باقی می‌ماند.

 این عضو کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی با طرح این سوال که کجای قانون می‌گوید دولت باید در بانک‌ها سکه و دلار بفروشد؟ ادامه داد: کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس باید به مردم توضیح دهد که سیاست‌های غلط بانک مرکزی و دولت، وضع اقتصادی موجود را رقم زده است.

 عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس این وظیفه را متعلق به مجلس دانست و اظهار کرد: مقصر قوه قانونگذار است که از دولت توضیح نمی‌خواهد.

 این عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: دولت به مجلس بگوید که ما به التفاوت فروش دلار و سکه در کجا هزینه می‌شود؟ مجلس باید در این باره حسابرسی کند. در حالی که سکه برای دولت 440 هزار تومان تمام شده 600 هزار تومان به فروش می‌رسد. در این میان مجلس بی‌خبر است از اینکه این ما به التفاوت به کدام حساب ریخته می‌شود و اصلا نمی‌داند چه مقدار بوده است.

کد خبر 155581
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز