گروه حوادث: با مرگ 3 عضو خانواده، تعداد قربانیان انفجار مرگبار در کارگاه تولیدی پوشاک به 4 نفر رسید. تمامی قربانیان این حادثه اعضای یک خانواده هستند که به‌نظر می‌رسد بر اثر انفجار گاز و بنزین جان باخته‌اند.

حوادث آتش سوزی انفجار گاز

ساعت 10:12 صبح چهارم دی‌ماه، صدای انفجار شدیدی ساکنان منطقه پل چوبی تهران را به وحشت انداخت. انفجار در یک کارگاه تولیدی پوشاک رخ داده بود و آتش‌نشانان ایستگاه‌های 2 و 7 تهران وقتی به محل حادثه رفتند با شعله‌های آتش که فضای 20متری داخل کارگاه را پر کرده بود، روبه‌رو شدند. آنها به سرعت دست به کار شده و بعد از خاموش کردن آتش، با جسد سوخته صاحب کارگاه به نام حسن روبه‌رو شدند. این در حالی بود که به غیر از حسن، 3 پسر جوان او به نام‌های علی، ایمان و اشکان هم در محل حادثه حضور داشتند و بر اثر انفجار و آتش سوزی، دچار سوختگی شده بودند. با حضور امدادگران اورژانس در محل، مجروحان حادثه به بیمارستان شهید مطهری انتقال یافتند و تلاش پزشکان برای درمان آنها شروع شد. در همین حال کارشناسان آتش‌نشانی به بررسی محل انفجار پرداختند و بعد از چند ساعت، اعلام کردند که احتمالا انفجار مرگبار بر اثر نشت گاز اتفاق افتاده است.

یکی از اعضای خانواده قربانیان روز گذشته در گفت‌وگو با همشهری گفت: حسن و فرزندانش، سال‌ها بود که در آن کارگاه کار می‌کردند. حسن با اینکه سن و سالی از او گذشته بود اما هر روز در کارگاه حاضر می‌شد تا بر روند تولید نظارت داشته باشد، هرکدام از پسرهایش هم وظیفه‌ای داشتند: یکی مدیر کارگاه بود، یکی برشکار و دیگری کار خرید جنس برای کارگاه را انجام می‌داد و من هم کارهای بانکی کارگاه را انجام می‌دادم.

وی ادامه داد: ساعت حدود 9:30 روز حادثه بود که من برای وصول کردن یک چک از کارگاه خارج شدم و به بانک رفتم. وقتی داشتم به آنجا ‌بر می‌گشتم، ناگهان صدای انفجار شدیدی را شنیدم. دوان دوان از پله‌ها بالا رفتم و خودم را به طبقه دوم ساختمان که کارگاه تولید لباس در آنجا بود، رساندم. داخل محوطه‌ای که حسن و فرزندانش در آنجا بودند، فقط آتش دیده می‌شد. کارگرانی که در قسمت مجاور بودند، سراسیمه بیرون آمده بودند و مجروحان را از محل حادثه دور کردند. به غیراز حسن و پسرهایش، 2 نفر دیگر از پرسنل کارگاه هم مجروح شده بودند. وقتی آتش‌نشانان، حریق را مهار کردند، اعلام کردند که احتمالا انفجار به خاطر نشت گاز بوده است؛ چرا که داخل کارگاه، یک بخاری گازی روشن بود و شلنگ چند متری آن روی زمین افتاده بود و قسمتی از آن زیر چرخ‌های صندلی رفته بود.

برای همین کارشناسان می‌گفتند احتمالا شلنگ آسیب دیده و گاز از طریق آن به بیرون نشت کرده است. از طرفی، صبح همان روز یکی از پسرهای حسن برای موتورش 4لیتر بنزین خریده و ظرف آن را در داخل کارگاه گذاشته بود تا در فرصتی مناسب، بنزین را در داخل باک بریزد. به همین دلیل بنزین هم در انفجار و آتش سوزی و مرگ حسن و پسرهایش نقش داشته است. براساس این گزارش، به‌دنبال مرگ 4 عضو خانواده در این انفجار، تحقیقات تکمیلی درخصوص این حادثه ادامه دارد.

کد خبر 155533
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز