همشهری آنلاین: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس نتوانستند روی انتصاب مدیران نالایق در دولت نهم و دهم از بعد نظارتی به خوبی عمل کنند گفت: انتصاب فامیلی بدون توجه به تخصص و تنها از روی دوستی یا نسبت خانوادگی با فراهم آوردن زمینه فساد، هزینه‌های بی‌دلیلی را به نظام تحمیل می‌کند.

پزشکیان

مسعود پزشکیان در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین گفت: انتصاب‌های فامیلی و نادرست در دولت با افزایش هزینه برای نظام زمینه فساد را فراهم می‌آورد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاخص‌های قانونی انتخاب مدیران که تخصص و شایستگی است، سالها است که نادیده گرفته شده است افزود: وقتی در انتخاب مدیران، شاخص‌ها زیر پا گذاشته شود، نیروهای خودی که اغلب تخصصی ندارند و تنها دلیل انتخاب آنها دوستی، فامیلی و یا هم گروهی است روی کار می‌آیند. این امر با به وجود آوردن زمینه‌های فساد، هزینه بی‌دلیلی را به نظام وارد می‌کند.

وی ادامه داد: چشم پوشی دولت از خطای مدیران خود موجب نارضایتی مردم و به باد دادن سرمایه مالی کشور شده است. این در حالی است که برای اخذ پست‌های مهم و حساس کشور، قوانینی وجود دارد که متاسفانه همه این قوانین را زیر پا گذاشته و عمل نکرده‌ایم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس نتوانستند روی انتصاب مدیران نالایق در دولت  نهم و دهم از وظیفه نظارتی خود به موقع استفاده کنند افزود: مجلس یا باید قوانین موجود در این زمینه را بازنگری کند که اگر نواقصی هست اصلاح شود  یا اگر قانون  بازدارنده‌ای در باره انتصاب‌های فامیلی غیرکارشناسی وجود دارد مجلس کار نظارتی خود را به نحو احسن انجام دهد.

کد خبر 155504
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز