دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین : دارنده رکوردجهان درفضاى آزاد، رکوردتازه جهان درداخل سالن را هم به دست آورد

اولین رکورد تازه جهان در ورزش دو و میدانى در سال ۲۰۰۷، توسط ”یلنا ایزین بایه‌وا” از روسیه در ماده پرش با نیزه بانوان در داخل سال، برپاشد.

”ایزین بایوا” عضو ۲۴ ساله تیم ملى روسیه، در یک سرى از مسابقات سالنى در شهر ”دونتسک” در اوکراین، موفق شد با عبور از مانع ۴ متر و ۹۳ سانتیمتر، رکورد جهانى پرش با نیزه بانوان را که تاکنون به خود او تعلق داشت به مقدار دو سانتیمتر بهبود بخشد .

وی که همزمان رکورد جهانى این ماده را در فضاى آزاد به ارتفاع ۵ متر و ۱ سانتیمتر در دست دارد، ازهم اکنون فرم خوبى را از خود نشان داده و همزمان نامزد کسب مقام قهرمانى اروپا در این سال به شمار می‌رود. مسابقات دو و میدانى سالنى قهرمانى اروپا در ماه آینده در شهر ” بیرمنگام” در انگلستان در پیش است.

در پایان این هفته همچنین در دیگر مسابقات دو و میدانى سالنى، نتایج قابل توجهى به دست آمد. در شهر ”والنسیا” در اسپانیا ”دانیل کیپ شیرشیر” دونده ۲۲ ساله کنیا با زمان ۳ دقیقه و۳۳ ثانیه و ۶۹ صدم ثانیه در دو ۱۵۰۰ متر مردان ، نتیجه چشم‌گیرى را از خود بر جاى گذاشت.

در شهر ”بخارست” نتیجه ۲ متر و یک سانتیمتر توسط ”بلانکا ولاسیچ” از کرواسى در دسته بانوان، قابل توجه است.

در آمریکا نیز دریک سرى از پیکارهاى سالنى ”لشوان مریت” با زمان ۴۵ ثانیه و۵۱ صدم ثانیه  دربین مردان ، و در دو ۲۰۰  متر سرعت “آلایسون فلیک”  دارنده مقام قهرمانى جهان در دو ۲۰۰ متر سرعت بانوان، این بار با زمان ۳۶ ثانیه و ۳۳ صدم ثانیه در دو۳۰۰ متر که در برنامه مسابقات المپیک جاى ندارند، بهترین نتایج سال را کسب کردند.

کد خبر 15549

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز