همشهری آنلاین: کره شمالی اعلام کرده است، پیونگ ‌یانگ اصول سیاست خارجی فعلی خود را در پی مرگ کیم جونگ ایل، رهبر پیشین این کشور، حفظ خواهد کرد.

به گزارش پرس تی وی، کره شمالی روز جمعه (۹ دی، ۳۰ دسامبر) در اولین ارتباط با جهان خارج پس از مرگ کیم جونگ ایل اعلام کرد، کره جنوبی و دیگر کشورها نباید هیچ تغییری را در سیاست پیونگ‌یانگ در دوران رهبری جدید انتظار داشته باشند.

کمیسیون دفاع ملی کره شمالی در بیانیه خود تصریح کرد: ما با وقار و اطمینان اعلام می‌کنیم سیاستمداران ساده‌انگار در سراسر جهان، همچون گروه دست‌نشانده در کره جنوبی، نباید انتظار داشته باشند هیچ دگرگونی از سوی ما صورت گیرد.

در این بیانیه با اشاره به رئیس جمهوری کره جنوبی و دولت این کشور آمده است: ما هرگز با گروه خائن ای میونگ باک تعامل نخواهیم داشت."

کمیسیون ملی کره شمالی افزود، بدکرداری‌های شیطانی دولت لی، هنگامی که مردم کره جنوبی برای ادای احترام به کیم جونگ ایل فقید قصد سفر به آن کشور را داشتند به اوج خود رسید.

در بخش دیگر بیانیه این کمیسیون آمده است: جهان آشکارا خواهد دید که چگونه میلیون‌ها تن از سربازان و مردم ما که گرد رفیق بزرگ کیم‌جونگ اون هم‌پیمان خواهند شد تا غم و اندوه را به شجاعت، و اشک‌ها را به قدرت تبدیل کنند و به پیروزی نهایی دست یابند.

کیم جونگ ایل که از سال ۱۹۹۴ در پی مرگ پدرش، کیم ایل سانگ، قدرت را در کره شمالی به دست گرفت، اوایل ماه دسامبر ۲۰۱۱ بر اثر عارضه قلبی درگذشت.

وی در سپتامبر سال ۲۰۱۰ فرزند سوم خود، کیم جونگ اون را به عنوان جانشین خود معرفی و هم‌زمان پست‌های مهمی را به او واگذار کرد.

انتظار می‌رود کیم کیونگ هوی، خواهر کوچک‌تر رهبر پیشین کره شمالی، به همراه همسر خود به عنوان مشاور در خدمت حاکم جوان این کشور باشند.

این بیانیه یک روز پس از آن صادر شد که حکومت کره شمالی در مراسمی که برای ادای آخرین احترام‌ها به رهبر پیشین این کشور در میدان اصلی پیونگ‌یانگ و در میان جمعیت زیادی از هواداران او برگزار شد، کیم جونگ اون را به عنوان رهبر جدید این کشور معرفی کرد.

کد خبر 155412
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز