همشهری آنلاین: کره شمالی "کیم جونگ اون" را به عنوان "جانشین کبیر" پدرش کیم جونگ ایل معرفی کرده؛ رهبری که در تاریخ 17 دسامبر پس از 17 سال زمامداری درگذشت.

به گزارش ایسنا، به همین مناسبت خبرگزاری فرانسه به معرفی 10 تن از مهمترین افراد در کره شمالی پس از مرگ کیم جونگ ایل پرداخته است.

- کیم جونگ اون، 27 ساله

سومین و جوان‌ترین پسر کیم جونگ ایل که در سپتامبر سال 2010 تبدیل به یک ژنرال 4 ستاره و معاون کمیسیون مرکزی نظامی حزب حاکم کره شمالی شد. این در حالی بود که پدرش او را برای جانشینی خود آماده می‌کرد. وی در سوئیس تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان رسانده اما برخی نگران آن هستند که سن پایین او و عدم دارا بودن تجربه کافی باعث بروز مشکلاتی در آینده شود.

- جانگ سونگ تائک، 65 ساله

جانگ همسر کیم کیونگ هوی، خواهر کیم جونگ ایل است و پس از اینکه در سال گذشته سمت معاونت کمیسیون دفاع ملی کره شمالی را به دست گرفت دارای قدرت بسیاری در این کشور شد. وی ریاست اداره اجرایی حزب حاکم کره شمالی را نیز عهده دار است؛ سمتی که به او اجازه می‌دهد کنترل اداره‌های امنیت داخلی کره شمالی را در دست داشته باشد. برخی معتقدند او نایب‌السلطنه کیم جونگ اون است.

- کیم کیونگ هوی، 65 ساله

وی خواهر کیم جونگ ایل رهبر درگذشته کره شمالی است و نزدیک به 40 سال است که در مرکز قدرت حضور دارد. وی ریاست بخش صنایع سبک حزب حاکم کره شمالی را برعهده دارد. در سپتامبر 2010 وی یک ژنرال چهار ستاره و عضو دفتر سیاسی حزب حاکم شد.

- ری یونگ هو، 69 ساله

وی به عنوان فرمانده ارتش کره شمالی مورد اعتماد رهبر درگذشته این کشور بود. وی همیشه همراه کیم جونگ ایل و کیم جونگ اون در سفرهای آنها حاضر بود. وی در سال گذشته سمت فرماندهی ستاد مشترک ارتش کره شمالی را عهده دار شد. یونگ هو در کناره کیم جونگ اون، معاون کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم است.

- کیم یونگ چون، 75 ساله

وی از سال 1956 در ارتش کره شمالی خدمت می‌کند و در حال حاضر وزیر نیروهای مسلح و معاون کمیسیون نظامی مرکزی کره شمالی است. گفته می‌شود رهبر جدید کره شمالی علاقه بیشتری به ری یونگ هو دارد تا به کیم یونگ چون.

- او کوک ریول، 80 ساله

معاون کمیسیون نظامی مرکزی کره شمالی همچنین عضو کمیته مرکزی حزب حاکم این کشور نیز هست و کنترل سرویس‌های اطلاعاتی در این کشور را عهده دار است.

- کیم یونگ نام، 83 ساله

وی ریاست انجمن عالی مردم و یا پارلمان کره شمالی را عهده دار است.

یونگ نام به طور تشریفاتی ریاست کشور را داراست و دارای حمایت‌های بسیاری در کره شمالی است. تجربیات وی در سیاست خارجی نقش مهمی در تصمیم گیری‌های این کشور دارد.

- چوئه یونگ-ریم، 85 ساله

رئیس سابق حزب پیونگ یانگ در ماه ژوئن سال گذشته عهده دار سمت نخست وزیری شد و گفته می‌شود روابط نزدیکی با کیم جون اون دارد. وی پسر یک چریک سابق ضد ژاپنی است که در زمان کیم ایل سونگ مبارزه می‌کرده و مورد اعتماد کیم جونگ ایل بوده است. تجربه او در دولت نقش مهمی در تضمین موفقیت انتقال قدرت در کره شمالی دارد.

- کیم یونگ ایل

وی ریاست اداره امور بین‌الملل حزب حاکم کره شمالی را برعهده دارد که نقش مهمی در اطمینان یافتن از ادامه روابط خوب با حزب کمونیست چین دارد.

- ری میونگ سو

وی "وزیر امنیتی مردم" و یک ژنرال نظامی است. میونگ سو مدیریت بسیاری از عملیات‌های دریایی، هوایی و زمینی کره شمالی را عهده دار است و در حوزه مبارزه با تهدیدات امنیتی داخلی و خارجی تجربه دارد.

کد خبر 155038
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز