مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام حذفی ایران فردا آغاز خواهد شد و استقلال ساعت 16:30 در ورزشگاه آزادی میزبان تیم دسته اولی شهرداری یاسوج خواهد بود.

فوتبال

استقلال با شکست شیرین‌فراز، سایپا مهرکرج و پرسپولیس به نیمه‌نهایی جام حذفی رسیده و حالا برای فینالیست‌شدن باید با تیمی بازی ‌کند که در جام حذفی از تراکتورسازی و فولاد عبور کرده و تیم شگفتی‌ساز این جام است. برای استقلال که در فصل جاری فقط دو بار در ورزشگاه آزادی آن هم مقابل تراکتورسازی و صنعت نفت تن به شکست داده، برتری مقابل تیم دسته اولی شهرداری کار سختی نیست و شاید فقط خلق یک شگفتی و اتفاقات غیرمنتظره باعث شکست آبی‌ها در این مسابقه شود.

استقلال در شرایطی به میدان خواهد رفت که برای نخستین بار بازی کردن بدون فرهاد مجیدی را تجربه خواهد کرد، در ضمن آبی‌های تهران مقابل شهرداری یاسوج مهدی امیرآبادی، میلاد میداوودی و خسرو حیدری را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت.

شاگردان مظلومی که قهرمانی در نیم‌فصل اول لیگ برتر را هم تجربه کرده‌اند، به‌دنبال قهرمانی در جام حذفی هستند و هدف اصلی آنها کسب 2جام در این فصل است. استقلال با 5 قهرمانی در جام حذفی پرافتخارترین تیم این جام است و حالا به‌دنبال ششمین قهرمانی در این رقابت‌هاست.

عباس چمنیان، سرمربی سابق شهرداری یاسوج که این تیم را تا نیمه‌نهایی جام حذفی بالا آورد‌، مدتی پیش استعفا کرد و حالا جمشید غدیری هدایت این تیم را بر عهده دارد. غدیری در آستانه رویارویی با استقلال می‌گوید: «جام حذفی یک تک بازی سرنوشت‌ساز است و ما برای حمله‌کردن به تهران می‌آییم و امیدواریم در نهایت نتیجه بازی هم به سود شهرداری باشد. هیچ شکی ندارم که می‌توانیم در تهران برابر استقلال پیروز شویم و به شگفتی‌های خود در جام حذفی ادامه دهیم. با توجه به پخش این مسابقه از شبکه‌های جهانی، انگیزه بازیکنان‌ ما مضاعف شده تا همانگونه که سایپامهر برابر استقلال عملکرد خوبی داشت، بهترین عملکردمان را در زمین ارائه کرده و با حذف استقلال به فینال جام حذفی صعود کنیم. من معتقدم استقلالی‌ها بابت اینکه 2تیم لیگ برتری را حذف کرده‌ایم از ما می‌ترسند.»

رویارویی بلاژ و کریمی

دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی هم جمعه برگزار می‌شود که شاهین بوشهر میزبان مس کرمان خواهد بود. شاهین در نیم‌فصل اول لیگ برتر مس را شکست داد و حالا میروسلاو بلاژویچ درصدد جبران شکست مقابل فیروز کریمی است. شاهین در حالی میزبان مس است که در مراحل قبلی ابومسلم و داماش گیلان را شکست داده است. فیروز کریمی در آستانه این بازی می‌گوید: «شرایط خوبی داریم و همه بچه‌ها همسو هستند.

خوشبختانه‌ قدم‌های خوبی برای حل مشکلات مالی برداشته شد و بازیکنان قبل از بازی شارژ روحی می‌شوند.» او در مورد مس و بلاژویچ ادامه می‌دهد: «به‌نظرم بلاژویچ مربی خوبی است و مس بازی‌های خوبی انجام داده است. ما حدود یک ماه پیش با آنها بازی کردیم و احتمال می‌دادیم که در جام حذفی هم با مس روبه‌رو شویم به همین دلیل این تیم را زیرنظر قرار دادیم. مس تیم پرمهره‌ای است و مسئولان زحمتکشی هم دارد. من معتقدم جایگاه مس در جدول لیگ برتر اینجا نیست و آنها می‌توانند پیشرفت کنند.» خیلی‌ها معتقدند استقلال قهرمان جام حذفی می‌شود که کریمی در این خصوص می‌گوید: «استقلال دارای یک شخصیت مناسب است و الان در بهترین دورانش قرار دارد. آنها می‌توانند یکی از مدعیان اصلی باشند ولی ما هم برای قهرمانی تلاش می‌کنیم.»

بلاژویچ سرمربی مس اما در آستانه این بازی می‌گوید:«ما در لیگ برتر به آنها باختیم ولی حالا دنبال جبران آن شکست هستیم. تیم ما در حال حاضر شرایط خوبی دارد و آماده رسیدن به فینال جام حذفی هستیم. به‌نظر من بازی نیمه نهایی سخت‌تر از بازی فینال است و اگر ما از شاهین بوشهر عبور کنیم، می‌توانیم در فینال جام قهرمانی را بالای سر ببریم. در روزهای اخیر هم تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم و فکر می‌کنم خودم و بازیکنان مس آنقدر تجربه دارند که از این بازی برنده بیرون بیاییم.»

کد خبر 155357
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز