همشهری آنلاین: فرهاد مجیدی پس از یک هفته از حضورش در الغرافه، درباره دلایل جدایی‌اش از استقلال حرف زد. خلاف صحبت مسئولان باشگاه استقلال در دلایلی که مجیدی برای جدایی‌اش ذکر کرده خبری از مشکلات خانوادگی نیست. او مشکلش با باشگاه استقلال را دلیل رفتنش از فوتبال ایران عنوان کرده است.

فرهاد مجیدی

به گزارش ایسنا فرهاد مجیدی در گفت‌وگو با روزنامه‌ «الرایه الریاضیه» درباره این دلایل جدایی صحبت کرده است:

 * آیا درست است که می‌گویند، مشکلات‌تان با باشگاه استقلال باعث شد که به الغرافه بپیوندید؟

 بله. درست است. من به خاطر مسایلی که نمی‌خواهم اینجا آن را بیان کنم، با مسئولان باشگاه استقلال به توافق نرسیدم. دیگر سخت بود به نحو احسن در آن تیم بتوانم بازی کنم و انتظارات و بلند پروازی‌های هواداران پرشور این تیم را برآورده کنم. چند پیشنهاد از تیم‌های مختلف داشتم. در نهایت تصمیم به ترک استقلال و پیوستن به لیگ قطر را گرفتم.

 * آیا برای پیوستن به الغرافه با سنگ پراکنی‌ها و مشکلاتی مواجه شدید؟

 برعکس. پیوستن من به الغرافه به خاطر تمایل دو باشگاه طولی نکشید. باشگاه استقلال اصلا با جدایی من مخالفت نکرد، بلکه بلافاصله موافقت خود را اعلام کرد. به همین خاطر از آنها تشکر می‌کنم. از این که برای استقلال که یکی از بهترین تیم‌های آسیا به شمار می‌آید بازی کرده‌ام ، بسیار خوشحالم.

* همچنان که می‌دانید قرارداد شما با الغرافه پنج ماهه است، آیا اگر پیشنهاد تمدید قرارداد را داشته باشید، با آن موافقت می‌کنید؟

 چرا که نه. من یک بازیکن حرفه‌ای هستم. شرایط این جا هم خوب است. طبیعتا اگر سرمربی تیم از عملکرد من راضی باشد، قرارداد خود را تمدید خواهم کرد. هر بازیکنی دوست دارد که به همکاری با باشگاهی که در آن بازی می‌کند، ادامه دهد.

 * در مورد قراردادتان با الغرافه بگویید. پیشنهاد آن‌ها چگونه بود؟

 در ابتدا باید بگویم از این که به تیم الغرافه پیوسته‌ام خوشحالم. من وارد چالشی جدید در محیطی جدید شده‌ام. در مورد قراردادم با الغرافه هم باید بگویم که از لحاظ مالی رقم زیادی را دریافت نکرده‌ام. من با چند پیشنهاد از باشگاه‌های اماراتی با رقم‌های مالی بسیار بهتر از الغرافه مواجه شدم، اما با پیشنهاد این باشگاه قطری موافقت کردم چرا که دوست داشتم فوتبالم را در یک محیطی جدید دنبال کنم. امیدوارم که بتوانم در این جا هم موفق کار کنم.

 * آیا مشکلاتی برای پیوستن به الغرافه وجود داشت؟

 برعکس. مردم در این‌جا بسیار مهربان هستند. به هنگام گفت‌وگو با شیخ حمد بن ثامر آل ثانی رئیس باشگاه پی بردم که ایشان علاقه زیادی برای قرارداد امضا کردن با من دارد. او فرد باهوشی به نظر می‌رسد و در همان تماس تلفنی اول مرا قانع کرد که به این تیم بیایم. با وجود این که من در همان وقت چند پیشنهاد خوب از باشگاه‌های اماراتی داشتم، اما پیشنهاد الغرافه را ترجیح دادم و از این کار خود خوشحالم و اصلا احساس پشیمانی نمی‌کنم. باید بگویم که هیچ سنگ پراکنی در این زمینه وجود نداشت و این انتقال به سرعت انجام شد. بلند پروازی‌های الغرافه در لیگ داخلی و خارجی یکی از دلایل اصلی پیوستن من به این تیم بود.

 * الغرافه در این فصل لیگ ستارگان قطر نتایج خوبی نگرفته است و با تیم صدرنشین لخویا هفت امتیاز فاصله دارد. آیا بر این باورید که شما می‌توانید این فاصله زیاد امتیازات را کم کنید؟

 در فوتبال این گونه نیست که بگویید هفت امتیاز را نمی‌توان اصلا جبران کرد، بلکه برعکس، جبران فاصله امتیازی راحت است. در لیگ قطر تیم‌ها هم سطح هستند و این شاخصه این لیگ به شمار می‌آید. الغرافه با بازیکنانی خوبی که در اختیار دارد می‌تواند به رقابت‌ با تیم‌های دیگر بپردازد و خود را به صدر جدول رساند. ما تماشاگران پرشور و کادر اداری خوبی داریم. من نسبت به رقابت‌ در لیگ قطر خوشبین هستم و بر این باورم که می توانیم خود را به صدر جدول رسانیم و این فاصله هفت امتیازی را کم کنیم.

 * در مورد برونو متسو بگویید. آیا او را می‌شناسید؟

 متسو یکی از چهره‌های شاخص مربیگری در منطقه خلیج فارس است. من پیش از این زمانی که در لیگ امارات بازی می‌کردم به خوبی با او آشنا بودم. او سابقه هدایت تیم‌هایی همچون سنگال و قطر را در کارنامه خود دارد، الان که هم که در الغرافه حضور دارد. من از این که در تیمی بازی می‌کنم که متسو هدایت آن را بر عهده دارد، خوشحالم.

 * شما بازیکن شاخصی هستید، آیا پیش از این هم از باشگاه‌های قطری پیشنهاد داشته‌اید؟

 (مجیدی با خنده پاسخ می‌دهد) چیزی که مردم ایران و قطر نمی‌دانند این است که من 10 سال پیش یعنی در سال 2001 از همین تیم الغرافه پیشنهاد داشتم، اما نتوانستم به این تیم بپیوندم. وقتی که چند وقت پیش مسئولان باشگاه الغرافه با من تماس گرفتند، بار دیگر خاطرات چند سال پیش برایم زنده شد. این بار دیگر تصمیم گرفتم به الغرافه بپیوندم، چرا که بر این باورم که این تیم می‌تواند هم در لیگ داخلی و هم در لیگ قهرمانان آسیا رقابت‌ کند. به همین خاطر به این تیم پیوستم.

 * در مورد الغرافه اطلاعاتی دارید؟

 تیم الغرافه را به خوبی می‌شناسم. پیش‌تر در لیگ قهرمانان آسیا مقابل این تیم بازی کرده‌ام. الغرافه قهرمان سه فصل گذشته لیگ ستارگان قطر است. گذشته از این، الغرافه در رقابت‌های بین‌المللی زیادی شرکت کرده است. بر این باورم که این تیم توانایی رقابت‌ و کسب عنوان‌ها و قهرمانی‌ها را دارد.

 * الغرافه با عقد قرارداد با شما می‌خواهد به مشکلات گل نزدن مهاجمانش پایان دهد، آیا از این قضیه خبر دارید؟

 طبیعتا وقتی یک تیم مهاجمی را به خدمت می گیرد، در پی آن است که به مشکلات گل نزدنش پایان دهد. من به خوبی از سنگینی مسئولیتی که بر روی دوش‌هایم است با خبرم، اما مطمئنم که می‌توانم در الغرافه هم توانایی‌های خود را ثابت کنم و خوش بدرخشم.

 * شما یکی از بازیکنان بزرگ فوتبال قاره کهن به شمار می‌آیید و سابقه بازی در تیم ملی فوتبال ایران را در کارنامه دارید. در حال حاضر فوتبال قطر را چگونه می‌بینید؟

 فوتبال قطر نسبت به گذشته پیشرفت ملموسی داشته است. به خوبی این مساله را می‌توان در لیگ حرفه‌ای این کشور مشاهده کرد. قهرمانی السد در لیگ قهرمانان آسیا شاهد گویایی در این زمینه است. در تیم ملی قطر بازیکنان خوبی وجود دارند که می‌توانند رویاهای هواداران و تماشاگران این تیم را برآورده کنند.

 * همچنان که می‌دانید قطر در مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل با ایران هم گروه است، در این زمینه چه حرفی برای گفتن دارید؟

 تیم قطر توانایی لازم برای صعود به جام جهانی را دارد. قطر در آخرین بازی خود در این گروه باید با تیم ما در تهران بازی کند. به نظرم شانس قطر برای صعود از این گروه بیشتر از بحرین است. ما پیش از این هم با قطر در تهران بازی کرده‌ایم. آن‌ها نمایش خوبی را مقابل تیم ما ارائه کردند، به همین خاطر بر این باورم که آن‌ها با ایران از این گروه به مرحله بعد صعود خواهند کرد.

 * در مورد فوتبال ایران بگویید. آیا فکر می‌کنید تیم ملی فوتبال ایران در این سال‌های اخیر با وجود بازیکنان بسیار خوبی که در ترکیب داشت، انتظارات را برآورده کرده است؟

 اول این که باید بگویم از این که من یک ایرانی هستم، احساس افتخار می‌کنم. فوتبال ایران ضعف مفرطی در این سال‌های اخیر نداشته است، بلکه برعکس از بهترین تیم‌های آسیا به شمار می‌آید. ما شانس زیادی برای صعود از این گروه داریم. ما با بازیکنان، مربی و فدراسیونی که داریم شانس زیادی برای صعود به جام جهانی خواهیم داشت. می‌توانم بگویم که شانس ما برای صعود به جام جهانی برزیل به 90 درصد می‌رسد. در مورد باشگاه‌های ایرانی هم باید بگویم که باشگاه‌های ما توانایی رقابت‌ برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را دارند. این بدین معنا است که فوتبال ایران در مسیر درستی حرکت می‌کند. در پایان به تماشاگران و هواداران الغرافه باید بگویم که از این که به قطر آمده‌ام و با الغرافه قرارداد امضا کرده‌ام بسیار خوشحالم. برایم افتخار است که با پیراهن این تیم به میدان بروم. برای موفقیت این تیم هر آنچه را که در توان خواهم داشت، رو خواهم کرد. هدف من با الغرافه قهرمانی در لیگ قطر است.

کد خبر 155329
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز