یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

گروه اقتصادی: روند افزایش قیمت نفت و طلا در روزهای پایانی معاملات در بازار‌های بین‌المللی با توجه به شرایط بازار در روزهای آینده نیز ادامه می‌یابد.

به گزارش روزنامه ساندی تایمز انگلیس کارشناسان بازار طلا براین باورند که با توجه به پیش بینی کاهش بیشتر ارزش دلار قیمت طلا باز هم رو به افزایش خواهد گذاشت.

روز پنج شنبه قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی تا 654 دلار افزایش یافت و این روند پیش بینی می‌شود تا 660 دلار نیز ادامه یابد.

این روزنامه به نقل از یک تحلیل گر بازار افزود قیمت نفت نیز روند افزایشی خود را ادامه می‌دهد ولی با توجه به انتظار کاهش تقاضا در پایان فصل زمستان بازار طلا بیش از نفت برای صاحبان سرمایه جاذبه خواهد داشت.

براساس این گزارش تمایل بانکهای مرکزی کشور‌ها برای تبدیل ذخایر ارزی خود به طلا و افزایش ذخایر طلا از دیگر عوامل رشد تقاضای طلا در بازار‌های جهانی است. با توجه به وارداتی بودن بخش عمده طلای مصرفی در ایران تاثیر قمیت‌های جهانی در بازار داخلی نیز موجب رشد قیمت طلا و سکه در بازار‌های داخلی شده است.

در هفته جاری قیمت سکه در بازار‌های داخلی تحت تاثیر 3 عامل تورم وارداتی، فرارسیدن پایان سال و تحولات سیاسی در  2 ‌هفته اخیر 10 تا 15 درصد افزایش داشته است.

در روز شنبه قیمت خرید هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی 73 هزار تومان، فروش 75 هزار تومان، قیمت هر قطعه ربع بهار آزادی 36 هزار و 500 تومان و قیمت فروش  سکه ربع بهار آزادی 38 هزار تومان در سطح بازار بود.

کد خبر 15528

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز