همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس ایران، سازمان ملل را به پایان دادن به چشم پوشی از ادامه اعمال خشونت از سوی رژیم آل خلیفه علیه معترضان صلح جوی بحرینی، فراخوانده‌اند.

بحرین

به گزارش پرس تی وی، اعضای کارگروه حقوق بشر مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای، از سازمان ملل خواستند تا سکوت خود را درمقابل جنایات در بحرین بشکند و موارد نقض حقوق بشر از سوی نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه را علیه معترضان، محکوم کند.

در این بیانیه آمده است:  ایران واکنش قوی‌تری را از سوی سازمان ملل در زمینه پایان دادن به موارد جدی نقض حقوق بشر در بحرین خواستار است.

به گفته نمایندگان مجلس ایران، موارد نقض حقوق بشر مواردی را ازجمله بازداشت ومحاکمه ناعادلانه پزشکان، پرستاران، شکنجه، ضرب و جرح بازداشت شدگان، رفتار غیر انسانی و تحقیرآمیز ازسوی نیروهای امنیتی بحرین در جریان بازجویی، اعدام‌های خودسرانه، آزارو اذیت و تهدید به اخراج و بی‌کار شدن معترضان طرفدار دموکراسی و همچنین استفاده از شوک الکتریکی علیه زندانیان در زندان‌ها، در برمی گیرد.

نمایندگان مجلس ایران استدلال کردند ‌برخی کشورهای غربی که خود مدعی حمایت از حقوق بشر هستند، در مقابل نقض آشکار حقوق بشر در بحرین یا سکوت پیشه نموده و یا با تجارت تسلیحات با رژیم آل خلیفه، از اقدام سرکوب‌گرانه این رژیم علیه معترضان صلح جو حمایت می‌کنند.

از زمان شروع انقلاب مردم بحرین در ماه فوریه تاکنون، تعداد زیادی از معترضان ضد دولتی با برگزاری تظاهرات سراسری درخیابان‌های این کشور نفت خیز، حقوق، آزادی و اصلاحات گسترده سیاسی بیش‌تر را در کشورشان خواستار شده‌اند.

این درحالی است که از زمان شروع انقلاب مردم بحرین تاکنون، ده‌ها نفر کشته و هزاران نفر دیگر بازداشت و یا از کار بی‌کار شده‌اند.

درهمین حال، کمیسیون مستقل تحقیق بحرین، در تاریخ ۲۳ نوامبر در گزارش خود اعلام کرد رژیم منامه در تلاش برای سرکوب معترضان و اعتراف گرفتن از آنان، به خشونت متوسل شده است.

کد خبر 155087
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز