همشهری‌آنلاین: بنابر اظهارات رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور، سناریوهای مختلف تغییرات و آزادسازی قیمت سوخت انتخاب شده که پس از طی مراحل قانونی از سوی ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام می‌شود.

سردار محمد رویانیان روز دوشنبه در حاشیه دومین همایش ملی دفاتر پیشخوان خدمات دولت که در وزارت کشور برگزار شد، درباره شایعات اخیر در خصوص قیمت یک هزار تومانی بنزین و همچنین آزاد سازی نرخ‌ بنزین گفت: مجلس شورای اسلامی در تشکیل قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی را تصویب کرده است و قیمت حامل‌های انرژی باید در مراحل چندگانه آزاد شود.

وی افزود: آزادسازی قیمت بنزین و گازوئیل در اولین اقدام، گام موفق و خوبی بود لذا گام بعدی نیز باید تعریف شود.

 وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود، قیمت بنزین یک هزار تومان یا 800 تومان خواهد شد و یا بنزین سهمیه‌ای حذف می‌شود، گفتمان جامعه است؛ آنچه که می‌توانم در حال حاضر بگویم این است که دبیر ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها جلسات متعددی را با مسئولان ستاد سوخت برگزار کرده و چندین سناریو درباره نرخ بنزین و گازوئیل مشخص شده است.

رویانیان تاکید کرد: این سناریوها باید به ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها رفته و پس از بررسی کامل، بهترین سناریو انتخاب و از سوی این ستاد ابلاغ شود.

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور تصریح کرد: اگر این سناریو را الان اعلام کنم، جایی برای تصمیم گیری در ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها باقی نمی‌ماند اما قطعا این سناریو به معنی گران شدن قیمت‌ها نخواهد بود و می‌تواند تغییرات دیگری داشته باشد.

به گفته دبیر کارگروه راهبردی دفاتر پیشخوان خدمات دولت، مراحل قانونی آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی دارای مصوبه مجلس بوده و قانونی است.

کد خبر 155023
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز