یکشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

گروه اقتصادی: دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به انجام مطالعات اجرای فاز دوم هدفمندی گفت: تک نرخی کردن بنزین به‌عنوان یکی از سناریوهای مرحله دوم، مطرح‌شده و دردست بررسی است.

پمپ بنزین

پیش از این یک مقام مسئول در شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران از تک‌نرخی‌شدن بنزین خبر داده بود که بعدها آن را تکذیب کرد.

به گزارش فارس، محمدرضا فرزین اظهار داشت: برای اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها سناریوهای مختلفی در دست بررسی است که یکی از سناریوهای مطرح تک‌نرخی‌کردن بنزین است.

وی تصریح کرد: هنوز چیزی دراین‌باره قطعی نشده است.

فرزین در پاسخ به این پرسش که دومین مرحله اجرای هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت حامل‌های انرژی چه زمانی اجرا می‌شود، گفت: هنوز زمان اجرای مرحله دوم را تعیین نکرده‌ایم. قرار است مطالعات انجام شده در این رابطه برای بررسی به دبیرخانه ستاد هدفمندی یارانه‌ها ارائه شود.

گزارش دخل و خرج یارانه‌ها؛ فردا در مجلس

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها هم گفت: گزارش عملکرد ۹ماهه هدفمندی یارانه‌ها شامل تمامی پرداخت‌ها و درآمد‌ها فردا تقدیم هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی می‌شود.

بهروز مرادی اظهار داشت: گزارش عملکرد سه‌ماهه پایانی سال ۸۹ و 6 ‌ماه اول سال۹۰ که شامل تمامی دریافت‌ها و پرداخت‌های حاصل از هدفمندی یارانه‌هاست را مطابق ماده۱۵ قانون هدفمندی یارانه‌ها به مجلس ارائه می‌کنیم.

وی افزود: در این گزارش، به تفکیک، عملکرد اجرای ماده۷ قانون شامل تمامی پرداخت‌ها اعم از پرداخت یارانه نقدی به مردم و پرداخت‌های مربوط به بیمه تامین اجتماعی قیدشده است.

مرادی گزارش ماده ۸ اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را بخش دیگر گزارش تهیه شده برای ارائه به مجلس ذکر کرد و گفت: در این بخش نیز عملکرد اجرای قانون در ارتباط با تولید، خدمات، منابعی که برای تقویت حمل‌ونقل عمومی در اختیار شهرداری‌ها قرار داده شده و منابعی که برای حمایت از صادرات غیرنفتی اختصاص‌یافته گزارش شده است.

او در واکنش به ابهامات مطرح شده درباره میزان درآمد ناشی از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در فرایند هدفمندی یارانه‌ها، اظهار کرد: آمار و ارقام تمامی درآمدها و پرداخت‌ها در گزارش قید شده است.

کد خبر 151679
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز