همشهری آنلاین: دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری تاکید کرد: با وجود آن که مجلس شورای اسلامی در خصوص همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و خروج از ان.پی.تی به دولت اجازه کامل داده است، قصد داریم در چارچوب مقررات حق ملت ایران را استیفا کنیم.

احمدی نژاد که در سخنرانی راهپیمایی مراسم ‪ ۲۲‬بهمن در میدان آزادی سخن می‌گفت، اضافه کرد: در عرصه خارجی امروز ملت ایران به الگوی خداپرستی و عدالت طلبی برای همه ملتها تبدیل شده و ملت ایران بعنوان یک نقطه اتکای مطمئن، برای همه ملتها مطرح است.
وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی به عنوان الگوی حرکت به سمت زندگی سعادتمند الگوی ملتها است و ناراحتی دشنمنان بخاطر همین پیشرفتها است.
دشمنان تا توانستند، تلاش کردند که ملت ایران در انقلاب خود، به پیروزی نرسد و ناکام بماند.
رییس جمهوری یادآور شد: از صبح روز ‪ ۲۳‬بهمن ‪ ۵۷‬توطئه‌ها و تلاشها برای درگیری داخلی و تفرقه، محاصره اقتصادی و جنگ تحمیلی و تحریمها پیوسته و گسترده‌تر از هر زمانی آغاز شد.
احمدی نژاد افزود: یک روز ما را جنگ طلب و مخالف صلح معرفی کردند و روزی دیگر در حالی که خودشان در دنیا شکنجه‌گاههای مخفی را برپا کرده و انسانهای آزاده را در آن زندانها شکنجه می‌کنند ما را به نقض حقوق بشر متهم و هر روز به یک بهانه علیه ملت ما عمل کردند.
وی تاکید کرد: آنها در حقیقت از عظمت و پیشرفت ملت ما عصبانی و ناراضی هستند. نارضایتی امروز آنها نیز بخاطر پیروزی و پیشرفت ملت ما در جریان دستاوردهای مربوط به انرژی هسته‌ای است.
رییس جمهوری تصریح کرد: موضوع هسته‌ای سه بخش کاملا مجزا دارد که یک بخش حقوقی، دوم بخش فنی و سوم بخش سیاسی آن است.
وی افزود: در بخش حقوقی همه عالم می‌دانند ملت ایران براساس قوانین و مقررات و بر اساس حقوق مسلم خود در مقررات آژانس حرکت کرده است و امروز کشور ما پایبندترین اعضا به مقررات آژانس است و گسترده‌ترین بازرسیها از تاسیسات ما انجام می‌شود و ما بر اساس قانون حق داریم از این فناوری استفاده کنیم و مطابق قوانین و مقررات آژانس کشورهای دارای این فناوری باید به ما کمک کنند، اما ذره‌ای کمک نکردند و ملت ایران با اتکا به خود این فناوری را بدست آورده است.
رییس جمهوری گفت: ما علاقه‌مندیم بر پایه مقررات حرکت کنیم و همین امروز با وجود اینکه مجلس به دولت اختیار داد که در همکاری خود با آژانس و معاهده منع گسترش تجدید نظر کند اما دولت با هماهنگی مجلس هنوز از این اختیار استفاده نکرده و علاقه‌مند است در چارچوب قانون حق کامل ملت را استیفا کند.
وی اظهار داشت: خوشبختانه گزارشهای منتشر شده، قانونی بودن حرکت ملت ایران را ثابت کرد و حتی یک تخلف و انحراف مشاهده نکرده‌اند، البته بعضا در گزارشها تحت فشار آمریکا و انگلیس مطالب نادرستی که فاقد پایه حقوقی و سند و مدرک است، مطرح می‌کنند.
احمدی نژاد ادامه داد: بخش دوم بخش فنی است. دانشمندان و متخصصان ما با اتکای به توانمندی خود، کار هسته‌ای را آغاز کردند و ملت ایران شاهد فناوری هسته‌ای است و از این فناوری در زمینه‌های گوناگون هسته‌ای استفاده می‌کند و در اصفهان ، نطنز و مراکزی که کار هسته‌ای انجام می‌دهند از معدن تا غنی‌سازی همه در حال کار هستند و با یک روند بسیار قوی و مستحکم و با سرعت بالا به سمت جلو حرکت می‌کنیم.
"امروز در معادن یزد و بندر عباس مشغول حرکت هستیم. در تولید آب سنگین و نیروگاهی که با آب سنگین حرکت می‌کند و تولید آب بدون "دوتریم" که در پزشکی مصرف دارد، کار در حال حرکت است. در تولید بعضی عناصر کمیاب که در کشاورزی، صنعت و درمان مصرف دارد مانند "مولیبدن" و همینطور کار در نیروگاه بوشهر در حال پیشرفت است

 

کد خبر 15479

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز