مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

گروه اجتماعی: سرانجام پس از چانه‌زنی دستگاه‌های دولتی، با عقب‌نشینی سازمان استاندارد و پلیس راهور ناجا، شماره‌گذاری وانت پیکان تا پایان سال تمدید شد.

وانت پیکان

سناریوی تمدید مهلت شماره‌گذاری خودروهای فاقد استانداردهای اجباری که پیش از این نیز بارها با عقب‌نشینی دستگاه‌های نظارتی رقم خورده با تمدید شماره‌گذاری وانت پیکان تا پایان سال در حالی تکرار شده که از روز گذشته مهلت نصب ایربگ برای برخی خودروهای ساخت داخل به پایان رسیده است. با اتمام این مهلت چانه‌زنی برای شماره‌گذاری این خودروها در آینده نزدیک آغاز می‌شود. سرهنگ جهانگیری، معاون فنی مهندسی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه براساس تایید سازمان استاندارد، شماره‌گذاری وانت‌پیکان از سر گرفته شده است به ایسنا گفت: سازمان استاندارد با ارسال نامه‌ای به پلیس راهور ضمن منتفی اعلام کردن نامه مورخ 30شهریور ماه امسال خود درخصوص ممنوعیت شماره‌گذاری این خودرو به‌علت نداشتن استانداردهای لازم، شماره‌گذاری این خودرو تا پایان امسال را تمدید کرده است.

6 روز پیش

معاون فنی مهندسی پلیس راهور ناجا اما روز جمعه 25 آذر90 با استناد به «قانون» گفته بود: براساس تبصره یک ماده2 قانون ارتقای کیفی تولید خودروی نیروی انتظامی صراحتا از شماره‌گذاری خودروهایی که استاندارد آنها از سوی سازمان مذکور تأیید نشده باشد منع شده است. بر این اساس شماره‌گذاری خودروی وانت پیکان از ابتدای مهر ماه سال‌جاری تاکنون متوقف است. سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهور ناجا پیش از این، خبر داده بود که درباره شماره‌گذاری وانت‌پیکان «فشارهایی» روی پلیس وجود دارد. هم‌اکنون 45 هزار دستگاه وانت پیکان شماره‌گذاری نشده در محوطه کارخانه سازنده در تبریز نگهداری می‌شود.

پایان مهلت نصب کیسه هوا

موضوع وانت‌پیکان اما آخرین حلقه کشاکش قانون با خودروسازان نیست. با پایان یافتن مهلت نصب کیسه هوا از ابتدای دی ماه و احتمال توقف تولید برخی خودروهای سواری، چانه‌زنی برای شماره‌گذاری برخی خودروهای فاقد کیسه هوا آغاز می‌شود.
با مطرح شدن ابهام‌هایی در مورد توانایی برخی خودرو‌سازان برای تجهیز همه محصولات خود به کیسه هوا، اخباری در زمینه احتمال اخذ مهلت دوباره توسط یک خودرو‌ساز بزرگ داخلی به گوش می‌رسد.

ایران خودرو هنوز در برخی محصولات خود کیسه هوا را به‌عنوان یک آبشن محسوب و برخی خودروها را بدون کیسه هوا تولید می‌کند. همچنین خبر جدیدی از گروه خودروسازی سایپا در دست نیست اما اکنون تعداد قابل توجهی از محصولات ایکس100 این گروه بدون کیسه هوا تولید می‌شود.

کد خبر 154544

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز